خبرگزاری کار ایران

فانی در سی و یکمین اجلاس روسای مناطق آموزش و پرورش مطرح کرد؛

اتخاذ سیاست امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۳۱

از رئیس جمهور محترم خواهشمندم دستور فرمایند؛ لایحه رتبه بندی معلمان هر چه زودتر مراحل خود را در دولت طی کند، تا انگیزه بیشتری را بین معلمان ایجاد کنیم و بتوانیم بعد تخصصی نیروی انسانی را در آموزش و پرورش افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با اتخاذ سیاست امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی تاکید آموزش و پرورش بر تقویت هویت، تامین معیشت و منزلت معلمان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی در سی و یکمین اجلاس روسای مناطق آموزش و پرورش که عصر امروز(شنبه) در مرکز بین المللی همایش های رازی برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش در دولت یازدهم تلاش کرده است، خط اعتدال را در لایه های مختلف مدیریتی این نهاد جاری کند.

وزیر آموزش و پرورش به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سالهای گذشته برخی اقدامات برای اجرا کردن سند تحول صورت گرفته که با مشکلاتی روبرو بوده و ما امیدواریم با تدبیر و برنامه ریزی ضمن برطرف شدن مشکلات، بتوانیم نقشه راه اجرای سند تحول را دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بخش قابل توجهی از سند تحول در سال جاری قابلیت اجرایی دارد و همکاران ما در آموزش و پرورش برنامه هایی را آماده کرده اند که از سال تحصیلی ۹۴-۹۳سند تحول اجرایی شود.

وی لازمه اجرای سند تحول آموزش و پرورش را داشتن یک نقشه راه عنوان کرد و افزود: در دولت یازدهم سند تحول به تدریج، با تامل و به دور ازشتابزدگی اجرا می شود.

فانی با تاکید براینکه با اتخاذ سیاست امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی تاکید آموزش و پرورش برتقویت هویت، تامین معیشت و منزلت معلمان بوده است، افزود: اعتقاد داریم همکاران فرهنگی، مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت هستند، لذا ایجاد روحیه شادابی، نشاط و پیگیری معیشت فرهنگیان با استفاده از توان معلمان و تشکلهای معلمان از جمله برنامه های آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تشکل های معلمی را نه یک تهدید بلکه یک فرصت می شناسیم، تصریح کرد: در این یکسال تلاش ما مبنی بر این بوده که در مراکز آموزش و پرورش آرامش توام با امید حاکم شود و در این همین راستا از رئیس جمهور محترم خواهشمندم دستور فرمایند لایحه رتبه بندی معلمین هر چه زودتر مراحل خود را در دولت طی کند، تا انگیزه بیشتری را بین معلمان ایجاد کنیم و بتوانیم بعد تخصصی نیروی انسانی را در آموزش و پرورش افزایش دهیم.

فانی خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت سیاست توسعه مشارکت در آموزش و پرورش به طور جدی دنبال شد چرا که ما معتقدیم آموزش و پرورش بدون مشارکت دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان امکان اداره پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه تجربه سی و پنج ساله بعد از انقلاب به ما نشان می دهد که تکیه بر اعتبارات دولتی مشکل آموزش و پرورش را حل نمی کند، افزود: معلمان و دانش آموزان باید در مدرسه احساس تعلق خاطر به محیط کاری خود داشته باشند و از سوی دیگر اولیای دانش آموزان باید احساس کنند که در اداره مدرسه نقش دارند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بر تقویت نقش اولیا در اداره مدرسه از طریق تقویت انجمن اولیا و مربیان در دولت یازدهم تاکید کرد.

فانی تصریح کرد: تقویت شوراهای دانش آموزی، معلمی و انجمن اولیا و مربیان و تشکل های مردم نهاد در حوزه آموزش و پرورش می تواند بهره وری را در آموزش وپرورش افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم عنایت خاصی به اقتصاد آموزش وپرورش شده است، افزود: اقتصاد آموزش و پرورش یکی از رشته های بسیار مهمی است که کمتر جا پای آن را در آموزش و پرورش دیده بودیم که بنده با نصب مشاور وزیر در اقتصاد آموزش و پرورش این کار را آغاز کردم.

فانی اقتصاد آموزش و پرورش را مقوله بسیار مهمی توصیف کرد که در دل آموزش و پرورش ایجاد شده است، افزود: مدیریت بر منابع آموزش و پرورش از جمله مواردی بوده که در آموزش و پرورش دولت یازدهم دنبال شده است.

وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ بسته حمایتی از سوی مناطق آموزش و پرورش برای مدارس غیر دولتی خبر داد و افزود: وزارت آموزش وپرورش امروز آمادگی دارد که از مراکز و مدارس غیر دولتی حمایت کند.

وی همچنین تصریح کرد: دراین دوره از وزارت آموزش وپرورش اقدامات بسیار خوبی برای پر نشاط کردن محیط مدرسه در ابعاد پرورشی، تربیت بدنی، قرآن، نهج البلاغه، آشنایی دانش آموزان با اهل بیت، آثار استاد مطهری و ساده سازی کتاب های استاد و مسائلی از این دست برای تقویت اجتماعی دانش آموزان و تقویت جامعه پذیری صورت گرفته است.

فانی تاکید کرد: آموزش و پرورش در دولت یازدهم متکی بر پژوهش نظرات کارشناسی، تحقیق، تدبیر و اتخاذ تصمیم مبتنی بر پژوهش و کار کارشناسی و حرکت آرام اما حساب شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش وپرورش امروز آیینه تمام نمای آینده کشور است، گفت: سرمایه گذاری در آموزش وپرورش امروز بازدهی آینده را به همراه دارد و بالاترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در همین حوزه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همین طور که دولت یازدهم در سال ۹۳ در تدوین بودجه افزایش ۲۶درصدی را برای آموزش و پرورش در نظر گرفت در تدوین بودجه سال ۹۴ نیز آموزش وپرورش از اولویت جدی تری برخوردار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز