خبرگزاری کار ایران

میرزاده در نخستین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد:

تحصیل نزدیک به ۵۰۰هزار دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۵۲۰

امروز چیزی نزدیک به ۵ میلیون و ۷۰۶ رشته تحصیلات تکمیلی داریم که در گذشته چیزی نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۸نفرمربوط به کار‌شناسی ارشد و ۳۴۹ نفر نیز مربوط به مقطع دکترا بوده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: اکنون نزدیک به ۵۰۰ هزار دانشجوی دکتری و کار‌شناسی ارشد خواهیم داشت که اگر تنها ۱۰ درصد آن‌ها مقاله چاپ کنند حدود ۵۰ درصد به تولید علم کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید میرزاده در نخستین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز به همت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فرهیختگان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما امسال با دو توفیق بزرگ رو به رو بودیم که یکی از آن‌ها این بوده که مجموعه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به کمک آقای لاریجانی و همکاری دکتر هاشمی توانسته است زمینه‌ مساعدی را برای توسعه رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: توافق دیگر ما با آقای دکتر فرجی دانا بود که ایشان با همکاری که با دانشگاه آزاد در خصوص حل مشکلات مربوط به علوم مهندسی داشتند زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی در خصوص رشته‌های علوم و مهندسی را فراهم کردند.

وی با اعلام اینکه امروز در دانشگاه آزاد بستر مناسبی برای رشته‌های علوم و مهندسی ایجاد شده است، یادآور شد: ما نزدیک به شش هزار نفر را در رشته‌های علوم و مهندسی جذب می‌کنیم و این کار خصوصا پس از طرح تجمیع که دستاورد
بزرگی برای دانشگاه آزاد بود سرعت گرفت.

میرزاده با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی می‌تواند به توسعه کیفی نیز بینجامد، اعلام کرد: تا پایان امسال نزدیک به ۵۰۰ هزار دانشجو خواهیم داشت که در رشته‌های تحصیلات تکمیلی اعم از دکتری و دکتری حرفه‌ای درس می‌خوانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در رشته پزشکی هنوز زمینه‌های زیادی را دارد که می‌تواند به عنوان توسعه در نظر گرفته شوند از جمله این زمینه‌ها توسعه رشته‌های چند نظمی است که لازم است بین این رشته‌های پزشکی و رشته‌های مهندسی مفصلی ایجاد کنیم.

ویتنوع داروهای گیاهی ایران را بحثدیگری عنوان کرد که حتی خارجی‌ها نیز به این نیتجه رسیده‌اند که باید پایه‌شان گیاهی باشد و جهت‌گیری‌های جدیدی در مبحثداروسازی ایجاد شده که قبلا در کتاب‌های ما نظیر کتاب قانون ابوعلی سینا نوشته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز چیزی نزدیک به ۵ میلیون و ۷۰۶ رشته تحصیلات تکمیلی داریم که در گذشته چیزی نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۸نفرمربوط به کار‌شناسی ارشد و ۳۴۹ نفر نیز مربوط به مقطع دکترا بوده‌اند.

وی افزود: اکنون نزدیک به ۵۰۰ هزار دانشجوی دکتری و کار‌شناسی ارشد خواهیم داشت که اگر تنها ۱۰ درصد آن‌ها مقاله چاپ کنند حدود ۵۰ درصد به تولید علم کشور افزوده خواهد شد.

میرزاده بودجه دانشگاه آزاد را چیزی حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که نصف این بودجه از طریق درآمدهای حاصل از کار‌شناسی ارشد ودکتری تامین می‌شود.

وی همچنین از تشکیل جلسه‌ای در دوازدهم شهریور سال جاری با حضور اعضای هیات امنای دانشگاه آزاذ خبر داد و ابراز امیدواری کرد در این جلسه بتوانند توسعه رشته‌های پزشکی و چالش‌های مالی پیش رو را حل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز