خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تاکید کرد:

حمایت همه جانبه از فعالیت‌های پژوهشی و طرح های کلان ملی

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۲۳

امروزه نیاز است تا خروجی پژوهش ضمن رفع نیازهای کشور، در بخش اقتصاد نیز اثرگذار باشد / لازم است با مدیریت بهتر، هدایت و نظارت بیش از پیش، طرح های کلان ملی جهت‌دهی شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم ضمن بازدید از بخش های مختلف پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان، بر حمایت همه جانبه از فعالیت های پژوهشی و نیز طرح های کلان ملی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، وحید احمدی در حاشیه این بازدید با اشاره به گرایش مجموعه پژوهشگران و اساتید کشور مبنی بر رفع نیازهای اصلی جامعه به منظور ایفای نقش در حوزه اقتصاد و نیز توسعه علمی کشور گفت: امروزه نیاز است تا خروجی پژوهش ضمن رفع نیازهای کشور، در بخش اقتصاد نیز اثرگذار باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم با اشاره به ۴۷ طرح پژوهشی کلان ملی، این طرح‌ها را از نقاط مثبت و افتخار آمیز کشور دانست و گفت: لازم است با مدیریت بهتر، هدایت و نظارت بیش از پیش، طرح های کلان ملی جهت‌دهی شود.

وی همچنین تلاش به منظور رفع مشکلات و نیز دستیابی به ضریب اطمینان بیشتر در ثمردهی این طرح ها را از جمله اقدامات صورت گرفته طی مدت اخیر بیان کرد و افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی عتف مبنی بر لزوم اعلام نیاز دستگاه های متقاضی جهت هریک از این طرح ها و نیز پرداخت حداقل ۵۰ درصد اعتبارات آن، اقدامات لازم به منظور تأمین اعتبارات لازم و ارائه این طرح ها به دستگاه های متقاضی صورت گرفته است.

احمدی با تأکید بر حمایت و ادامه انجام طرح های کلان پژوهشی مصوب درگذشته، از اعلام نیاز و آمادگی ۲۳ دستگاه به منظور پرداخت حداقل اعتبار لازم بدین منظور خبر داد.

وی با اشاره به ویژگی های برجسته و نیز استعدادهای نهفته در دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ کشور، بر حمایت دولت از ظرفیت های مختلف موجود در استان اصفهان تأکید کرد.

در ادامه مصطفی کریمیان اقبال مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت‌ علوم نیز دانشگاه صنعتی اصفهان را دانشگاهی با پتانسیل های منحصربه فرد عنوان کرد و گفت: این دانشگاه به لحاظ جنبه های گوناگون اعم از ساختاری، نیروی انسانی و نیز سیستم مدیریتی به شکل صحیحی طراحی شده است.

وی دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان را حاصل تلاش های اساتید بزرگ و دانشجویان مستعدی که پس از انقلاب به این دانشگاه جذب شده اند دانست و تصریح کرد: این مجموعه دانشگاهی پیشرو در ایجاد پارک های علم وفناوری و مراکز رشد در کشور است.

کریمیان اقبال ۳۳ پارک علم و فناوری و ۱۵۰ مرکز رشد موجود در کشور را مدیون دانشگاه صنعتی اصفهان و طراحی صورت گرفته برای نخستین بار در این دانشگاه عنوان کرد و افزود: دیگر پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور بر اساس مدل اولیه طراحی شده در این دانشگاه ساخته شده اند.

عضو سابق هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: این دانشگاه به همراه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، هم اینک نیز می توانند در طراحی و ارائه مدل های جدید در تجاری سازی نتایج تحقیقات پیشرو باشند.

گفتنی است طرح کلان ملی شبکه پایش و پیش بینی دریایی کشور، طرح کلان بومی سازی فناوری های کلیدی زیرسطحی، دستاوردهای پژوهشکده فناوری اطلاعات وارتباطات، ابررایانه ملی شیخ بهایی، مرکز تخصصی آپا، پروژه کلان طراحی و تلفیق تجهیزات بخش اویونیک طرح کلان ملی طراحی و ساخت هواپیمای جت مسافربری ۱۵۰ نفره ونیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی اصفهان از جمله بخش هایی بود که توسط معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و هیئت همراه بازدید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز