خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سنجش:

نتایج کنکور فردا اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۸۶

نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله آزاد، دولتی، پیام‌نور و… فردا صبح اعلام می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۹۳ فردا سه شنبه راس ساعت ۸ صبح اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور امروز دوشنبه در نشست خبری گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله آزاد، دولتی، پیام‌نور و… فردا صبح اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسامی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http: / / sanjesh. org / انتشار می‌یابد، افزود: تعداد ثبت نام کنندگان آزمون سراسری امسال یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۸۱ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۰ هزار و ۵۸۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که در این میان ۶۲۵ هزار و ۸۷۸ نفر پذیرفته شده‌اند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: ظرفیت اعلام شده ۶۹۵ هزار نفر است و ظرفیت‌های خالی مانده حدود ۲۵۲هزار و ۸۸۳ نفر است.

وی گفت: ۹۹ درصد ظرفیت خالی مربوط به پیام نور و مراکز غیر انتفاعی است که براین اساس در دانشگاه‌های پیام نور ۱۷۹ هزار نفر ظرفیت و موسسات غیر انتفاعی ۶۱ هزار نفر ظرفیت مانده است.

وی بابیان اینکه ظرفیت نوبت دوم و پردیس‌های خودگردان صددرصد تکمیل شده است، افزود: در رشته های ریاضی ۱۲۰هزار، تجربی ۳۷۰هزار، انسانی۸۱ هزار و رشته های هنر و زبان ۶۵۰۰ نفر ظرفیت خالی وجود دارد.

خدایی گفت: در آزمون دروه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور حدود ۸۷۰هزار و ۹۳۱ نفر شرکت کرده‌اند که ۷هزار و ۷۵۰ نفر ظرفیت دارد که نتیجه آن اواسط مهرماه اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: داوطلبان پذیرفته شده در آزمون باید در روزهای ۲۲ و، ۲۳،۲۴ و ۲۵ شهریور ماه برای ثبت نام به دانشگاه‌های محل قبولی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز