خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

کمبود پزشک در روستاها و مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۲۴

بسیاری از مشکلات که در حال حاضر در بخشهای بهداشتی و درمانی، پژوهشی و آموزشی کشور وجود دارد به تدریح حل می شود اما دستیابی به اهداف ایده ال آن نیاز به صرف زمانی ۱۰ تا ۱۲ سال دارد.

وزیر بهداشت گفت: با استمرار حمایتهای دولت و مجلس مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور به تدریج مرتفع می‌شود.

به گزارش ایلنا، دکتر سید حسن هاشمی در نشست هم اندیشی با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات که در حال حاضر در بخشهای بهداشتی و درمانی، پژوهشی و آموزشی کشور وجود دارد به تدریح حل می شود اما دستیابی به اهداف ایده ال آن نیاز به صرف زمانی ۱۰ تا ۱۲ سال دارد.

وی با تاکید بر گسترش گردشگری سلامت با توجه به ظرفیتها و توانمندی های دانشگاههای علوم پزشکی کشور تصریح کرد: به منظور ساماندهی گردشگری سلامت در کشور، شورایی با حضور نمایندگان سازمان گردشگری، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه در وزارت بهداشت تشکیل شده است اما به منظور ساماندهی بهتر در این زمینه لازم است دانشگاههای علوم پزشکی با افزایش برنامه های نظارتی در این حوزه وارد شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود پزشک عمومی و متخصص در مناطق روستایی و محروم کشور، اظهار داشت: در حال حاضر اکثر پزشکان در شهرهای مرکزی مستقر شده اند و برای رفع این مشکل و رسیدن به استانداردهای لازم در حال نیازسنجی هستیم.

هاشمی در ادامه بر اهتمام و توجه به ارتقاء خدمات ویزیت که در قالب بسته های حمایتی برنامه تحول نظام سلامت ابلاغ شده است تاکید و خاطر نشان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی باید در نقاط مختلف شهر با توجه به نیاز هر منطقه نسبت به راه اندازی کلینیک های سرپایی اقدام کنند.

وی در خصوص مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستانهای دانشگاهی نیز اظهار داشت: مقیمی پزشکان به ویژه در گروههای حساس از جمله اورژانس، بیهوشی، قلب، زنان و زایمان و جراحی باید اجرایی شود و در این زمینه دانشگاهها می توانند از نیروهای جوان عضو هیئت علمی استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز