خبرگزاری کار ایران

در واکنش به استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شد؛

طرح استیضاح فانی در آستانه بازگشایی مدارس منطقی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۱۴

جنس انتقادات و گلایه‌های بدنه آموزش و پرورش از جنس گلایه‌های نمایندگان مجلس نیست / از سویی انتظارات از آموزش و پرورش بالا است و از سویی دیگر بودجه‌ای که به آن اختصاص می‌دهند، بسیار ناچیز است.

یک عضو کانون صنفی معلمان معتقد است؛ جنس انتقادات و گلایه‌های‌ فرهنگیان به آموزش و پرورش از جنس گلایه‌های نمایندگان مجلس نیست.

نیک‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به درخواست عده‌ای از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار داشت: البته پیگیری‌های مجلس در مورد آموزش و پرورش قابل تقدیر است و آن سازوکارهای قانونی که از سوی مجلس برای آموزش و پرورش پیش بینی شده به طورحتم موثر بوده اما اینکه در شرایط خاص امروز و در آستانه سال تحصیلی جدید این درخواست تا چه اندازه منطقی است با اما و اگرهای فراوانی رو به رو است.

این عضو کانون صنفی معلمان تاکید کرد: آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید میراث‌دار دولت‌های گذشته است و همچنان با کم و کاستی‌هایی نظیر کمبود بودجه، ضعف ساختاری و کمبودهای نرم افزاری و سخت افزاری مواجه است.

وی گفت: اگرچه بدنه آموزش و پرورش نیز انتقاداتی به وضعیت فعلی آن دارند، اما واقعیت این است که نوع رویکرد مجلس با نوع رویکرد بدنه آموزش و پرورش که‌‌ همان معلمان هستند، در استیضاح وزیر آموزش و پرورش متفاوت است.

نیک‌نژاد با بیان اینکه درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش، یک برخورد سیاسی است، تصریح کرد: اگرچه به طور طبیعی کم و کاستی‌هایی در آموزش و پرورش وجود دارد و معلمان و به طور کلی بدنه آموزش و پرورش انتقادات جدی به این وضعیت دارند اما اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و تنها بعد از یک سال روی کار آمدن آقای فانی انتظار داشته باشیم که همه این مشکلات به سرعت مرتفع شود، به دور از منطق است.

وی با تاکید بر اینکه جنس انتقادات و گلایه‌های بدنه آموزش و پرورش از جنس گلایه‌های نمایندگان مجلس نیست، افزود: به نظر می‌رسد؛ برخی نمایندگان مجلس صرفا اهداف سیاسی خود را در طرح استیضاح وزیر دنبال می‌کنند، تا اینکه نگاهی تخصصی به این موضوع داشته باشند.

نیک‌نژاد تصریح کرد: از سویی انتظارات از آموزش و پرورش بالا است و از سویی دیگر بودجه‌ای که به آن اختصاص می‌دهند، بسیار ناچیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز