خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

متقاضیان استیضاح فانی با ایشان وارد مذاکره می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۶۸

به گمان من مسئله استیضاح آموزش و پرورش با گفت‌و‌گو حل خواهد شد / یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات آموزش و پرورش را حل کند.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متقاضیان استیضاح وزیر آموزش وپرورش پذیرفته‌اند با ایشان وارد مذاکره شوند تا مشکلات هر چه سریعتر حل شود.

عطاءاله سلطانی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: به گمان من مسئله استیضاح آموزش و پرورش در صورتی که انگیزه همکاری با نمایندگان در ایشان وجود داشته باشد، با گفت‌و‌گو حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش دچار مشکلات فراوانی است و دولت نیز اهتمام لازم را برای حل این مشکلات از خود نشان نمی‌دهد، در نتیجه وزیر تنها مانده و حجم بیشتر فشار‌ها بر ایشان است.

سلطانی صبور با اشاره به اینکه دولت تاکنون برای حوزه بهداشت و درمان کارهای خیلی خوبی انجام داده و همین باعثشده که وزیر بهداشت و درمان موفق باشد، افزود: اما برای آموزش و پرورش کار ویژه‌ای انجام نشده، در حالی که وزارت آموزش و پرورش اساس توسعه و تاثیر گذار‌ترین نهاد کشور است و بیشترین ارتباط با اقشار مختلف جامعه نیز در این وزارتخانه وجود دارد.

نماینده مردم رزن با بیان اینکه یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات آموزش و پرورش را حل کند، گفت: به عنوان مثال بر اساس برنامه پنج ساله، تمام دانش آموزان باید حداقل یک مهارت را در دوران متوسطه کسب کنند، این در حالی است که آموزش وپرورش نمی‌تواند، به تنهایی یک مهارت به تمام دانش آموزان متوسطه بیاموزد، لذا اگر چنین امری بخواهد محقق شود، باید تمام وزارتخانه‌ها کمک کنند، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

به گفته وی نهادهای مختلف نیرو‌هایشان را از آموزش و پرورش تامین می‌کنند اما به آموزش و پرورش ارائه خدمات نمی‌دهند و این برای نظام آموزشی کشور یک نقطه ضعف محسوب می‌شود که صرفا مختص این دولت هم نیست.

سلطانی صبور با ابراز تاسف از اینکه انگیزه در بین معلمان روز به روز کاهش پیدا می‌کند، افزود: مشکلات معیشتی نخستین و مهمترین دغدغه معلمان است که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه من از متقاضیان استیضاح وزیر خواهش کردم که دست نگه دارند، گفت: نمایندگان پذیرفته‌اند که با آموزش و پرورش وارد مذاکره شوند و مشکلات را حل کنند، لذا برداشت من این است که اگر این انگیزه در آقای وزیر و همراهانشان برای گفت‌وگو وجود داشته باشد، وزیر می‌تواند با نمایندگان به توافق برسد و این مشکلات هر چه سریعتر حل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز