خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

دو سوم بی‌سوادان کشور زن هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۴۸

جامعه هدف سازمان نهضت سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله است. عمده جمعیت بی‌سواد کشور بالای ۵۰ سال سن دارند. یک سوم بی‌سوادان کشور مرد و دو سوم زن هستند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: امسال با وجود محدودیت اعتبارات در کشور، بودجه نهضت سواد آموزی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، علی باقرزاده به تشریح آثار سوء بی‌سوادی درجامعه و خانواده پرداخت و گفت: افراد بی‌سواد با مسائل اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی دچار مشکل شده و معمولا توانایی حل مشکلات را ندارد. بی‌سوادی دربسیاری از حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اثرات زیانباری دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: آموزش جزو حقوق بشر است. هر فردی که شرایط آموزش شهروندان را فراهم نکند در حقیقت حقوق بشر را نقض کرده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های مستقیم مالی به تنهایی برای رفع بی‌سوادی جوابگو نیست، گفت: در خوزستان ۶۵۰ هزار بی‌سواد داریم که از این تعداد ۲۹۰ هزار نفر زیر ۵۰ سال سن دارند. همچنین میانگین سن بی‌سوادان در استان خوزستان ۳۰ سال است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به موجود بودن اطلاعات اسمی افراد بی‌سواد در استان خوزستان گفت: در نهضت سوادآموزی با یک کتاب و یک روش مشترک نمی‌توانیم، همه بی‌سوادان را آموزش دهیم. کتاب و محتوای آموزش سواد آموزی برای هر طبقه اجتماعی و استان متفاوت است و در حقیقت سواد آموزی را محله محور می‌کنیم.

باقرزاده عنوان کرد: برای حل معضل بی‌سوادی به یک عزم ملی و تلاش همگانی نیاز است و بخشداران، فرمانداران، ائمه جمعه و سایر افراد با نفوذ هر شهر یا روستا می‌توانند افراد بی‌سواد را برای جذب در سوادآموزی تشویق و ترغیب کنند. در حقیقت دستگاههای دولتی و یا حتی خصوصی می‌توانند مشوق‌های مختلفی را به افراد سوادآموز ارائه کنند.

وی بیان کرد: جامعه هدف سازمان نهضت سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله است. عمده جمعیت بی‌سواد کشور بالای ۵۰ سال سن دارند. یک سوم بی‌سوادان کشور مرد و دو سوم زن هستند.

باقرزاده گفت: با توجه به اینکه دولت به مسئله سوادآموزی بسیار حساس است امسال در سایر ارگان‌ها ۱۱ درصد افزیش بودجه داشتیم اما این افزایش بودجه به رغم کمبود اعتبارات در نهضت سواد آموزی ۲۵ درصد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز