خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

ایام محرم ۵ هزار روحانی در مدارس کشور حضور پیدا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۴۶

پیش‌بینی ما این است که در ایام محرم حداقل شاهد حضور ۵ هزار روحانی در مدارس کشور باشیم.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: حضور پررنگ روحانیون در مدارس هم مدنظر مسئولان حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و هم مورد توجه ویژه مسئولان وزارت آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام مجتبی ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص چگونگی حضور روحانیون در مدارس، خاطرنشان کرد: حضور روحانیون در مدارس چه به عنوان فعالیت‌های تبلیغی و چه در قالب مشاوران جهت ارائه مشاوره‌های مذهبی از گذشته وجود داشته و در حال حاضر نیز با توجه به رویکرد سند تحول بنیادین قطعا انتظار این است که فرهنگ حوزوی که مروج احکام اسلامی و تعلیم و تربیت اسلامی است حضور پررنگ‌تری در مدارس داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حضور پررنگ روحانیون در مدارس هم مد نظر مسئولان حوزه‌های علمیه برادران وخواهران و هم مورد توجه ویژه مسئولان وزارت آموزش و پرورش است، افزود: برای سال جاری تحصیلی نیز این روند با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و طلاب و روحانیون توانمند آموزش‌دیده آمادگی دارند که جهت برنامه‌های تبلیغی و ارائه مشاوره‌های مذهبی در مدارس حضور یابند.

وی با اشاره به برنامه‌های طلاب و روحانیون در مدارس، گفت: از جمله فعالیت‌های روحانیون در مدارس را می‌توان فعالیت‌های تبلیغی مناسبتی عنوان کرد که در مناسبت‌های مختلف مذهبی در مدارس اجرا می‌شود و به عنوان نمونه می‌توان از فعالیت‌های مختلف هنری، فرهنگی، ورزشی و مسابقات مختلف ادبی با موضوع ولایت و غدیر در مدارس با محوریت طلاب جوان و توانمند و علاقه‌مند یاد کرد.

ملکی تاکید کرد: سیاست اصلی مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و مسئولین وزارت آموزش و پرورش این است که پیش از آنکه به ارتقای کمی بپردازند بیشتر بر روی ارتقای کیفی برنامه‌ها تمرکز داشته باشند.

وی ادامه داد: از آنجا که ظرفیت‌های ما در بحثمبلغین مذهبی و روحانیون محدود است و از سویی طلابی که قرار است در مدارس حضور یابند باید حتما دوره‌های آموزشی و مهارتی را کسب کنند بنابراین در سال جاری اولویت اول مبتنی بر ارتقای کیفی است اما قطعا با توجه به استقبال خوبی که از حضور روحانیون در مدارس شده است توسعه کمی نیز مد نظر خواهد بود.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که در ایام محرم حداقل شاهد حضور ۵ هزار روحانی در مدارس باشیم.

ملکی با تاکید بر ضرورت حضور روحانیون در مدارس خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با یک آسیب جدی تحت عنوان تهاجم همه جانبه علیه ارزش‌ها و باورهای دینی دانش‌آموزان مواجه هستیم و دشمن با ابزار‌ها و وسایل مختلفی که در اختیار دارد تلاش می‌کند، تا اعتقادات اسلامی دانش آموزان ما را از بین ببرد.

وی افزود: بنابراین حضور مشاوران آگاه و توانمند و برخوردار از صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای در میان دانش‌آموزان برای کمک به آنها برای برون رفت از بحران‌های اعتقادی و فکری که دشمن برای آن‌ها تدارک دیده ضروری و اجتناب‌ناپذیر است به ویژه اینکه روز به روز بر تنوع فعالیت‌های فرهنگی دشمنان افزوده شده و گستره آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: در چنین شرایط حساس و بحرانی با توجه به حساسیت سنی دانش آموزان وجود یک مشاور مذهبی امین و توانمند می‌تواند در برون‌رفت از بحران به دانش‌آموزان ما کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز