خبرگزاری کار ایران

رقابت ۶۶۵ هزار داوطلب انتخابات شوراهای دانش آموزی

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۱۳

برای نهادینه کردن فرهنگ مشارکت از سال‌ها پیش موضوع انتخاب شورای دانش آموزی مطرح شد و امسال هفدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش گفت: شنبه ۳ آبان انتخابات شورای دانش آموزی مدارس کشور هفدهمین دوره‌اش را در ۹۵ هزار مدرسه و مجتمع آموزشی برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی اکبرزاده در نشست خبری امروز که به مناسبت هفدهمین دوره شورای دانش آموزی مدارس کشور در ساختمان علاقمندان برگزار شد، افزود: اهمیت وجود مشارکت و توجه به فرهنگ مشارکت موضوعی است که آموزش و پرورش به جد آن را دنبال می‌کند و در تمام فعالیت‌های خود موضوع مشارکت دانش آموزان، اولیا و مربیان را لحاظ می‌کند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه تبادل نظر با مدیران مدارس در تصمیم گیری‌ها به عنوان فعالیت مشارکتی قرار دارد گفت: معتقدیم در سایه همکاری جمعی و تفکر همگانی موضوع تفکر انتقادی مطرح می‌شود که می‌تواند برنامه‌های آموزش وپرورش را ساماندهی و از بروز مشکلات جلوگیری کند.

وی بیان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ مشارکت از سال‌ها پیش موضوع انتخاب شورای دانش آموزی مطرح شد و امسال هفدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.

علی اکبرزاده تاکید کرد: شخصیت‌دهی به دانش آموزان برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های مدارس یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش در برگزاری این انتخابات است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش اشاره کرد: زمانی که دانش آموزان در این انتخابات شرکت می‌کنند، تصمیم گیری اجرای کارهای مدیریتی را یاد می‌گیرند و همین شخصیت دهی دانش آموزان را به تفکر وا می‌دارد. انتخابات شورای دانش آموزی یکی از ابزارهای مهم تربیتی در مدرسه است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت دادن دانش آموزان در تصمیم گیری‌ها یکی از اهداف ما است، گفت: شورای دانش آموزی از ابزار تربیتی موثر در شکل گیری شخصیت‌های دانش آموزان است و امسال دانش آموزان با تبلیغات ۵ روزه خود آماده برگزاری می‌شوند.

علی اکبرزاده عنوان کرد: این انتخابات در ۹۰ هزار مدرسه و ۵ هزار مجتمع آموزشی که حاصل آن ۶۶۵ هزار داوطلب است روز شنبه ۳ آبان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: انتهای شورای دانش آموزی در سطح ملی عرض اندام شدن دانش آموزان در مجلس دانش آموزی است و برآورد ما این است که در ۹۵ هزار مدرسه و مجتمع آموزشی ۱۰ میلیون دانش آموز در این انتخابات شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مراسم نمادین در سطح ملی امسال با حضور فانی در یکی از مدارس شهرستان پاکدشت انجام می‌شود و در شهر تهران با حضور برخی مسئولین آموزش و پرورش در یکی از مدارس این برگزاری را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: در دو دوره آموزشی ابتدایی و متوسطه تمام دانش آموزان سوم ابتدایی به بالا می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

وی همچنین گفت: وجود ۱۰۵ هزار مدرسه در تمام کشور و شرکت ۹۵ هزار مدرسه و مجتمع آموزشی با اجرای دستورالعمل‌های فرستاده شده به استان‌ها این کار با جدیت برگزار خواهدشد.

علی اکبرزاده عنوان کرد: هدف ما در این فرایند اجتماعی مشارکت دانش آموزان است که ترکیب اعضای این شورا در دوره ابتدایی در سه پایه اول بر اساس تعداد دانش آموزان پایه سوم خواهد بود.

وی اظهار کرد: تا ۱۰۰ نفر دانش آموز ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، از بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانش آموز ۷ عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، از ۱۵۱ تا بالا ۹ نفر اصلی ۲ نفر علی البدل، در دوره متوسطه یک و دو تا ۲۵۰ نفر دانش آموز ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، از ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر ۷ نفر اصلی و ۲ نفر علی البدل، از ۳۵۰ تا ۵۵۰ نفر دانش آموز ۹ نفر اصلی و ۹ نفر علی البدل، و از ۵۵۰ نفر به بالا ۱۱ نفر اصلی و ۲ نفر علی البدل خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش در پاسخ به سوال دیگر افزود: ابلاغ رسمی و صادرشدن کارت شناسایی برای آن‌ها از امتیازات برگزاری این انتخابات است قطعا انتخابات شورای دانش آموزی یکی از ابزارهای مهم در مقابل هجمه‌های فرهنگی موجود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز