خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ضرورت وجود مددکار اجتماعی در مدارس کشور

کد خبر : ۲۱۵۷۲۳

ضرورت حضور مددکار در مدارس وجود دارد زیرا استفاده از آنها می‌تواند اثر بخش باشد / در حال حاضر نیرویی به عنوان مددکار اجتماعی در آموزش و پرورش وجود ندارد.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش گفت: درصد دانش آموزانی که نیازمند کمک مددکار باشند خیلی بالا نیست و یک درصد حداقلی را شامل می‌شود اما در حال حاضر ارائه خدمات مشاوره‌ای جزءاولویت‌های اول ما به شمار می‌آید.

ابوالقاسم عیسی مراد درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص ضرورت به کارگیری مددکاران اجتماعی در مدارس گفت: در حال حاضر نیرویی به عنوان مددکار اجتماعی در آموزش و پرورش وجود ندارد اما مشاورینی در تعدادی از مدارس فعالیت می‌کنند که مشاوره آنها مجموعه‌ای از هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و بحث‌های سازشی، تعاملی و ارتباطی را در بر می‌گیرد.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش افزود: افرادی هم که با مدرک مددکاری جذب آموزش و پرورش می‌شوند در مجموعه همین مشاوران جای می‌گیرند و می‌توانند در این حوزه کمک کنند و بخشی نیز در حوزه اداره کل سلامت فعالیت می‌کنند.

وی گفت: البته ضرورت حضور مددکار در مدارس وجود دارد زیرا استفاده از آنها در مدارس می‌تواند اثر بخش باشد.

عیسی مراد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آموزش وپرورش برنامه‌ای برای بکار گیری مددکاران در مدارس دارد، اظهار داشت: استخدام مددکاران اجتماعی به حوزه ما ارتباطی پیدا نمی‌کند اما ما می‌توانیم از شورای عالی یا دفتر وزیر آموزش و پرورش در خواست مشاور کنیم تا در این زمینه تصمیم گیری شود؛ اما پیشنهاد استخدام مددکاران اجتماعی در حوزه تخصصی سازمان ما نیست.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش با بیان اینکه بحثمددکاری اجتماعی بیشتر به قسمت دفتر پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی مرتبط می‌شود، یادآور شد: موضوع‌های مربوط به سازمان ما بیشتر مربوط به مشاورینی است که بتوانند درحوزه‌های تحصیلی، شغلی، ‌سازشی و تعاملی دانش آموزان کمک کنند.

عیسی مراد با بیان اینکه ما نیز تمایل داریم که از وجود مددکاران در مدارس استفاده کنیم، افزود: اگر چه ممکن است به کار گیری مددکاران اجتماعی در اولویت اول برنامه‌های ما نباشد - چون درصدی که نیاز دارند از مددکار سرویس بگیرند خیلی بالا نیست و یک درصد حداقلی را شامل می‌شود - اما در حال حاضر ارائه خدمات مشاوره‌ای جزءاولویت‌های اول ما به شمار می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز