خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ ایراد محکمه پسندی به نیلی وارد نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۴۹

با توجه به شناختی که از ایشان دارم به لحاظ حرفه‌ای و مدیریتی بسیار کارآمد هستند، و همواره جزو اساتید نمونه بوده‌اند / مهمتر از همه نزد دانشگاهیان اعتبار دارد.

عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به معرفی محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم گفت: هیچ ایراد محکمه پسندی به ایشان وارد نیست.

نیلی، مدیری حرفه ای و کارآمد

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره محمود نیلی احمدآبادی گفت: دکتر نیلی را از زمانی که نماینده مجلس بودم می شناسم. آن زمان ایشان رئیس دانشکده فنی بود؛ با توجه به شناختی که از ایشان دارم به لحاظ حرفه‌ای و مدیریتی بسیار کارآمد هستند، و همواره جزو اساتید نمونه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دکتر نیلی در هیچ برهه‌ای سیاسی نبوده و در فعالیت‌های سیاسی حضور نداشته‌اند، افزود: شاید ایشان مشابه آقای فرجی دانا و شاید هم کمتر از ایشان ارتباطات سیاسی دارند.

شیرزاد با تاکید بر اینکه سیاسی نبودن آقای نیلی به این معنا نیست که ایشان درک سیاسی ندارند، افزود: در شرایط فعلی آقای دکتر نیلی کسی است که می‌تواند در موضع تعادل قرار بگیرد و کار مدیریتی هم خوب انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه وزیر علوم باید هدف‌های دانشگاه و دانشگاهیان را مدنظر داشته باشد، افزود: من فکر می‌کنم آقای نیلی با توجه به مدیریت در دوران های مختلف قادر به انجام این کار هستند.

تجدید حیات دانشگاه تهران با حضور نیلی

وی تصریح کرد: اگر کسی فراز و نشیب دانشگاه‌های مختلف را پیگیری کند، دوره مدیریت ایشان دوره اوج گیری مجدد دانشکده فنی است، این دانشکده پیش از ایشان فراموش شده بود و مورد اقبال دانشگاهیان نبود اما حضور ایشان تجدید حیات دانشکده بود و مهمترین وجه یک وزیر علوم این است که نزد دانشگاهیان اعتبار داشته باشند که ایشان این شاخص مهم را دارند.

به گفته وی پیش از مدیریت دکتر نیلی چهره‌های دانشگاهی خلاق و جوان در دانشگاه تهران دیده نمی‌شدند اما با حضور ایشان دانشکده فنی کاملا تغییر چهره داد؛ اساتید خلاق، پرکار و پرانرژی بعد از انقلاب را جذب کردند و دانشگاه به نوعی تجدید حیات پیدا کرد و در بسیاری از زمینه ها درجه اول شد؛ من فکر می کنم که ایشان در دوره مدیریت خود کارنامه خوبی از خود نشان داده‌اند از همین رو به عنوان مدیر معتدل می توانند در وزارت علوم موفق باشند.

نباید جوسازی‌های گذشته تکرار شود

شیرزاد همچنین به استیضاح دکتر فرجی دانا اشاره کرد و افزود: ایرادهایی که به ایشان گرفته شد به جا نبود چرا که ایشان مدیر شایسته و بی طرفی بود اما به نظر می‌رسد برخی نمایندگان مجلس به دنبال مدیری هستند که دنباله رو آقای کامران دانشجو باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ایراد محکمه پسندی به آقای نیلی وارد نیست، افزود: امیدوارم که اکثریت میانه‌روتر مجلس مجال ندهند، جوسازی‌های گذشته تکرار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز