خبرگزاری کار ایران

در همایش توسعه و عدالت آموزشی مطرح شد؛

دچار عقب‌گرد در آموزش و پرورش شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۲۸

مهمترین چالش‌ موجود در حوزه آموزش و پرورش پایین آمدن سطح اهداف اولیه و تنزل به مسائل پایین‌تر همچون تجهیز امکانات اولیه است.

رئیس نخستین همایش توسعه و عدالت آموزشی گفت: متاسفانه در حوزه آموزش و پرورش در وضعیت خوبی به سر نمی‌بریم و بررسی وضع موجود و سال‌های گذشته بیانگر این موضوع است که در حوزه آموزش و پرورش دچار عقب‌گرد شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علینقی مشایخی در همایش توسعه و عدالت آموزشی افزود: آموزش و پرورش ایران از ابتدای انقلاب تاکنون جزو پایه‌ای ترین امور زیربنایی و ریل‌گذاری حوزه فرهنگ بوده است.

موسس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف در ادامه تصریح کرد: فقر امکانات، فقر محتوایی و بسیاری از کاستی‌ها در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد که به منظور رسیدن به عدالت اقتصادی مطلوب باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

مشایخی در ادامه تاکید کرد: آموزش و پرورش قوی می‌تواند زمینه ساز توسعه مطلوب اقتصادی کشور با تربیت افراد آگاه و توانمندتر شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آموزش و پرورش به سبب ماهیت و ویژگی‌های ذاتی خود صدای عملکردش دیرتر مشخص می‌شود و این موضوع می‌تواند موجب غفلت از وضعیت فعلی آن شود.

مشایخی ادامه داد: مهمترین چالش‌ موجود در حوزه آموزش و پرورش پایین آمدن سطح اهداف اولیه و تنزل به مسائل پایین‌تر همچون تجهیز امکانات اولیه است.

رئیس همایش در ادامه متذکر شد: ارزیابی و تحلیل از کارهای انجام شده و همچنین نتایج به دست آمده عمرانی، توسعه‌ای، آموزشی و… در حوزه آموزش و پرورش بسیار کم و در اصل ضعیف بوده است و این موضوع نیازمند توجهی ویژه است.

گفتنی است؛ نخستین همایش توسعه و عدالت آموزشی صبح امروز در سالن جابربن‌حیان دانشگاه شریف با حضور چهره‌های علمی، آموزشی و برخی از مدیران قوه مجریه و نمایندگان قوه مقننه آغاز به کار کرد که تا فردا ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز