خبرگزاری کار ایران

با وجود حقوق ۲۲۰ هزار تومانی رخ داد؛

تحمیل بخشی از سهم حق بیمه کارفرما به مربیان پیش دبستانی قزوین

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۹۰

«در حالی که مربیان پیش دبستانی ۱۳ روز در ماه کار می‌کنند سازمان تامین اجتماعی از موسسان پیش‌دبستانی در مدارس قزوین خواسته است مربیان را به تعداد روزهای حضورشان در مدرسه(۲۲ روز) بیمه کنند. مربیان پیش دبستانی می‌گویند موسسان پیش‌دبستانی صد در صد حق بیمه این ۹ روز را(ما‌به‌التفاوت ۱۳ تا ۲۲ روز) از مربیان کم می‌کنند.»

در حالی که مربیان پیش دبستانی ۱۳ روز در ماه کار می‌کنند سازمان تامین اجتماعی از مسئولان مدارس خواسته است مربیان را به تعداد روزهای حضورشان در مدرسه(۲۲ روز) بیمه کنند. مربیان پیش دبستانی می‌گویند مدیران تمامی حق بیمه این ۹ روز(ما‌به‌التفاوت ۱۳ تا ۲۲ روز) را از حقوق مربیان کسر می‌کنند.

یک مربی پیش دبستانی درقزوین که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: ساعت کاری مربیان پیش دبستانی در سال تحصیلی از ۱۲ و ۵۰ دقیقه آغاز می‌شود و تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه ادامه می‌یابد اما ما معمولا به خاطر تحویل نوآموزان به اولیاء یک ربع الی بیست دقیقه بیشتر در مدرسه می‌مانیم.

او افزود: تعداد روزهای کاری مربیان پیش دبستانی در ماه ۱۳ روز کامل است اما سازمان تامین اجتماعی با توجه به حضور ۵ روز در هفتهٔ مربیان در مدرسه از موسسان پیش‌دبستانی خواسته که ما را ۲۲ روز در ماه بیمه کنند.

او با بیان اینکه «مربیان پیش دبستانی بین قانون کار، کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی گیر افتاده‌اند»، گفت: ما‌به‌التفاوت ۱۳ روز کامل تا ۲۲ روزی که گفته شده است ۹ روز می‌شود و بنابر گفته کار‌شناسان سازمان تامین اجتماعی، حق بیمه این ۹ روز باید بین کارفرما و کارگر تقسیم شود.

او در ادامه بیان کرد: قوانین کار و تامین اجتماعی تاکید کرده‌اند هزینه پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه بر عهده کارفرمایان و هزینه پرداخت ۳۰ درصد مابقی بر عهده کارگران است ولی مدیران پیش‌دبستانی از این موضوع سر باز می‌زنند و صد در صد حق بیمه این ۹ روز را از حقوق مربیان کم می‌کنند.

این مربی پیش دبستانی در پایان گفت: وقتی این تخلف آشکار را به مدیران سازمان تامین اجتماعی گزارش می‌دهیم می‌گویند شکایت کنید. اگر شکایت کنیم رابطه بدی بین ما و مدیران حکمفرما می‌شود. اداره آموزش و پرورش استان هم کاری نمی‌کند. ما مانده‌ایم و حقوق ۲۲۰ هزار تومانی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز