خبرگزاری کار ایران

تایید ۶ طرح اختراعی توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی

کد خبر : ۲۱۸۴۹۰

با پذیرش ۲۳ پرونده طرح اختراعی در شوراهای تخصصی ارزیابی اختراعات گروه‌های برق و فناوری اطلاعات، فناوری‌های شیمیایی و مواد پیشرفته دفتر مالکیت فکری، ۶ طرح به عنوان اختراع مورد تائید قرار گرفت.

از میان ۲۳ طرح پذیرش شده در دفتر مالکیت فکری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ۶ طرح به عنوان اختراع مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ با پذیرش ۲۳ پرونده طرح اختراعی در شوراهای تخصصی ارزیابی اختراعات گروه‌های برق و فناوری اطلاعات، فناوری‌های شیمیایی و مواد پیشرفته دفتر مالکیت فکری، ۶ طرح به عنوان اختراع مورد تائید قرار گرفت.

ازاختراعاتی که موفق به دریافت گواهی تایید اختراع شدند، می‌توان به اختراع بایگانی هوشمند(گروه مالکیت فکری)، پریز اسپلیت‌دار(برق و فناوری اطلاعات)، کنتاکتور استخراج فلوتاسیونی ستونی، تولید کربن فعال از لجن نفتی مخازن پالایشگاه‌های نفت، روشی برای نانو ذرات مس پوشش‌دار، رنگ‌بری روغن‌های سویا با آفتابگردان توسط امواج فراصوت(فناوری‌های شیمیایی و موادپیشرفته) اشاره کرد.

همچنین طی ماه گذشته و با مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته ازسوی مدیریت دفتر مالکیت فکری، قرارداد همکاری فی‌مابین معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان پژوهش‌های علمی وصنعتی ایران منعقد شد.

گفتنی است، براین اساس مقررشد ۷۰ عنوان پرونده اختراعی برای ارزیابی و داوری به دفتر مالکیت فکری ارسال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز