خبرگزاری کار ایران

بنیانگذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف در گفت‌‌وگو با ایلنا:

وزارت علوم باید هر چه زود‌تر از بلاتکلیفی خارج شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۸۱

به نفع کشور است که هر چه زود‌تر تکلیف این وزارتخانه مشخص شود و یک نیروی باسابقه و متعهد تصدی این وزارتخانه را به عهده بگیرد.

بنیانگذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: امیدواریم با رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم، این وزارتخانه هر چه زود‌تر از بلاتکلیفی خارج شود.

علی‌نقی مشایخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا دکتر دانش آشتیانی را فردی خوشنام و با اخلاق و متعهد توصیف کرد و افزود: ایشان دارای سوابق مدیریتی در وزارت علوم هستند و به عنوان معاون در وزارت علوم مشغول فعالیت بوده‌اند.

بنیانگذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم یکی از نیروهای دانشگاهی هستند و امیدواریم با رای اعتماد مجلس به ایشان، وزارتخانه هر چه زود‌تر از بلاتکلیفی خارج شود.

وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور منتخب مردم و فردی امین هستند، لذا وقتی فردی را به عنوان وزیر انتخاب می‌کنند، حتما همه ملاحظات و جوانب را در نظر گرفته‌اند و ما امیدواریم مجلس نیز به ایشان رای اعتماد دهد.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف با توصیه‌ای به برخی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: وزارت علوم بخشی از بدنه دولت است و نباید تصور کرد، یک وزیر می‌تواند وزارتخانه را به لحاظ سیاسی به جهات خاصی هدایت کند. لذا وزیر بخشی از بدنه کل دولت است و دولت نیز دولتی عاقل و مدبر است که در جهت حفظ آرامش دانشگاه‌ها و پیشرفت علم و فناوری عمل می‌کند. بنابراین امیدواریم برخورد سیاسی با این موضوع صورت نگیرد.

مشایخی گفت: چنانچه این بار نیز تکلیف این وزارتخانه روشن نشود، بسیاری از تصمیماتی که باید توسط وزیر اتخاذ شود، معطل خواهد ماند و برخی از امور اداری وزارتخانه نیز ممکن است با اختلال مواجه شود که در این صورت ممکن است رئیس جمهور از رهبری درخواست کند، با حکمی ولایی دستور تمدید مدت سرپرستی وزارتخانه را صادر کند.

وی افزود: اما به هر حال وقتی وزارتخانه با سرپرست اداره شود، تصمیمات قطعی گرفته نمی‌شود و کارهای وزارتخانه و دانشگاه‌ها معطل می‌ماند، بنابراین به نفع کشور است که هر چه زود‌تر تکلیف این وزارتخانه مشخص شود و یک نیروی باسابقه و متعهد تصدی این وزارتخانه را به عهده بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز