خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

باید محیطی جذاب برای اقامه نماز در مدارس فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۶۵

نماز جماعت باید در مدارس بیش از پیش رونق پیدا کند، باید محیطی جذاب را برای اقامه نماز فراهم کنند تا زمینه‌ساز ورود افراد و علاقمند کردن دانش آموزان به اقامه نماز بیشتر شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: فاصله گرفتن از نماز موجب از بین رفتن برکات نماز است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش صبح امروز در همایش دانش آموزی نماز که در تالار فردوسی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: افراط و تفریط در عبادت اصلا جایز نیست. عبادت نباید چندان زیاد باشد که افراد را از زندگی عادی و روزمره غافل کند و همچنین نباید آنقدر کمرنگ باشد که افراد کار را بر زندگی و به ویژه عبادت خود ترجیح دهند. همچنین نماز را نباید فقط گاه و بی گاه خواند بلکه مستمر نماز خواندن است که برای افراد مفید واقع می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان حاضر در همایش گفت: استمرار در عبادت بسیار با ارزش بوده و شما باید همیشه آن را در زندگی خود رعایت کنید. تکرار نماز در هر روز و هر زمان بسیار زیبا بوده و نماز همیشه همراه شماست. فاصله گرفتن از نماز موجب از بین رفتن برکات نماز است. عبادت وقتی خوب و ارزشمند است که استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم توسعه نماز است. برگزاری این همایش نشان از اهمیت اقامه نماز دارد زیرا اگر نماز در جامعه اقامه شود دیگر شاهد بسیاری از مشکلات و معضلات نخواهیم بود.

کفاش تاکید کرد: نماز جماعت باید در مدارس بیش از پیش رونق پیدا کند. باید محیطی جذاب را برای اقامه نماز فراهم کنند تا زمینه‌ساز ورود افراد و علاقمند کردن دانش آموزان به اقامه نماز بیشتر شود. باید گروه های یاور نماز جماعت در مدارس تشکیل شود تا دانش آموزان خودشان اقامه نماز را به دست بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز