خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

آزاداندیشی یعنی مدیران از نقد استقبال کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۴۵

آزاداندیشی یعنی مدیران از نقد استقبال کنند و از آنها استفاده نمایند / دانشگاه و دانشگاهیان گروهی مرجع هستند که می‌توانند منشا فرهنگسازی و الگوسازی باشند.

ضیاء‌ هاشمی(معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم) در مراسم تودیع و معارفه سرپرست رئیس دانشگاه علمی وکاربردی گفت: حضور در این جلسه برای من افتخار بزرگی است چراکه در این مراسم از خدمات یک مدیر دانشمند و چهره دانشگاهی برجسته تجلیل و آغاز فعالیت رسمی یک مدیر برجسته دیگر در این دانشگاه بزرگ گرامی داشته شد.

وی ضمن تشکر از زحمات شفیعی(رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی) اظهار کرد: برای آقای دکتر اخباری آرزوی توفیق می‌کنم. ایشان توفیقات ارزشمندی داشته، ‌ جانباز بوده و اکنون در عرصه جهاد علمی گام برمی‌دارند و به دلیل داشتن سابقه علمی و آثار علمی گرانقدر مورد توجه وزیر علوم قرار گرفتند.

هاشمی با بیان اینکه هر دانشگاهی یک مرکز علمی اجتماعی و فرهنگی است؛ خاطرنشان کرد: حیات دانشگاه پیوندی راسخ با حیات جامعه دارد دانشگاه بالنده جامعه را به سمت بالندگی برده و دانشگاهی که دچار رکود و رخوت شود آثارش در جامعه منعکس می‌شود لذا فراز و فرودهای دانشگاه مقارن با فراز و فرودهای جامعه بوده و آنچه در دانشگاه رخ می‌دهد در جامعه اثرگذار است.

هاشمی بیان کرد: دانشگاه و دانشگاهیان گروهی مرجع هستند که می‌توانند منشا فرهنگسازی و الگوسازی باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه علمی کاربردی که مختصات یک وزارتخانه را دارد؛ منشاء آثار بسیاری در جامعه است.

وی به وجود بیش از هزار مرکز علمی کاربردی در ۳۱ استان و ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دانشجو در این مراکز اشاره و گفت: این دانشگاه قرار است در زمینه تولید علم نقش‌آفرینی کند بنابراین مدیریت آن بسیار پیچیده و ظریف بوده و جز با همیاری دانشگاهیان قابل انجام نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تصریح کرد: اگرچه نفس آموزش باارزش است اما وقتی دانشگاه علمی کاربردی باشد یعنی پاسخگوی نیازهای خاص است و باید بتواند به اشتغال توجه کرده نیازها را شناسایی و برطرف کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه قرار است جوانانی را تربیت کند که نیازها را شناسایی و رفع کند.

هاشمی با بیان اینکه جوانان ما با وجود استعدادهای درخشان از نارضایتی و سرگردانی رنج می‌برند؛ گفت: مسئولیت رفع آن با دانشگاه است و دانشگاه علمی کاربردی با آموزش مهارت می‌تواند براساس نیازسنجی واقعی و تامین و نهادینه کردن این نیازها انجام وظیفه کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه تهران یا دانشگاه فرهنگیان جهت‌گیری‌ها و اهداف کاربردی متفاوتی دارد اما به لحاظ ماهیتی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیوند و همکاری نزدیکی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید براینکه دانشگاه تنها متولی تولید علم نیست؛ اذعان کرد: دانشگاه رسالت اجتماعی نیز دارد بدین معنا که از دانشگاه هویت، تعلق و هدفمندی شکل می‌گیرد و هویت اجتماعی ملی را تحکیم می‌کند.

وی ادامه داد: اگر جامعه از شکاف‌هایی رنج می‌برد؛ دانشگاه متولی از بین بردن این شکافها نیز است.

هاشمی تاکید کرد: دانشگاه باید کانون همدلی و همزیستی بوده و پذیرای تنوع فکری و فرهنگی باشد چراکه با وجود این تنوع ها باز هم مبنای مشترکی وجود دارد.

هاشمی با تاکید بر سخنان اخباری مبنی بر پرهیز از نگاه جناحی گفت: نگاه بسته مانع مشارکت گسترده ملی است و دانشگاه باید زمینه شکوفایی استعدادهای گوناگون را فراهم کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر ضرورت استقبال مسئولین از نقدهای دلسوزانه گفت: آزاد اندیشی یعنی مدیران از نقد استقبال کنند و از آنها استفاده نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز