خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

نیازی به بسیاری از رشته‌های آموزشی در دانشگاه‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۷۸

رشته‌های تحصیلی باید مناسب با نیاز کشور و منطقه باشد و تحصیلات تکمیلی و عالی در این زمینه آموزش داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع دانشگاهیان دانشگاه گیلان گفت: باید به سمت دانشگاه های مهارت‌گرا حرکت کنیم.

به گزارش ایلنا، فرهادی در این نشست بر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم تاکید کرد و گفت: جهت‌گیری دولت به طرف راه‌اندازی دانشگاه‌ها با فناوری، مهارت‌اندوزی و تولید ثروت با محوریت دانشگاه‌های مهارت‌گرا است.

وزیر علوم همچنین در مراسم افتتاح ساختمان کلاس‌های آموزشی دانشگاه گیلان که توسط نیکوکار نیک اندیش میرجعفر ابریشم‌چیان ساخته شده است اظهار کرد: دانشگاه گیلان با سابقه ۴۰ ساله از دانشگاه‌های بزرگ و پرکار در کشور است.

وی به فعالیت ۵۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد از دانشجویان دانشگاه گیلان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار دانشجو دکترا در دانشگاه گیلان تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی در دانشگاه‌ها حائز اهمیت است.

فرهادی تحقق توسعه پایدار را مرتبط با توسعه کیفی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: منابع انسانی باید کیفی باشند و رشد کنند و این امر از طریق دانشگاه‌ها امکان پذیر است.

وی با اشاره به عدم نیاز به بسیاری از رشته‌های آموزشی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: رشته‌های تحصیلی باید مناسب با نیاز کشور و منطقه باشد و تحصیلات تکمیلی و عالی در این زمینه آموزش داده شود.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌های نسل سوم را باید داشته باشیم و جهت‌گیری دانشگاه‌ها به طرف فناوری، مهارت‌اندوزی و تولید ثروت باشد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد دانشگاه‌های مهارت‌گرا باید مورد توجه باشد، یادآور شد: دانشگاه‌ها باید در زمینه محیط زیست، آب و پسماند قطب برطرف کردن مشکلات در جامعه باشند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، فرهادی خاطرنشان کرد: باید به طرف توسعه تحقیقات پیش برویم و ارتباط با صنعت، کشاورزی و همکاری با ارگان‌ها حائز اهمیت است.

وی بر استفاده از امکانات دیگر نهادها در راستای توسعه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دولت مکلف به تهیه امکانات در دانشگاه‌ها است، اما استفاده از خیران و کمک گرفتن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مهم است.

وزیر علوم موضوع هبه و وقف در دانشگاه‌ها را مهم خواند و متذکر شد: در محیط‌های دانشگاهی کمک خیران برای حمایت علمی دانشمندان حائز اهمیت است.

وی در خاتمه همچنین از اقدام خیرخواهانه دکتر میرجعفر ابریشم چیان در جهت ساخت مجموعه آموزشی ساختمان کلاس ها تقدیر کرد.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در دانشگاه گیلان ساختمان کلاس های خیرساز و سالن ورزشی سرپوشیده این دانشگاه را افتتاح کرد.

مساحت ساختمان کلاس های دانشگاه گیلان که امروز افتتاح شد، ۳۲۰۰ متر مربع وشامل ۲۳ کلاس درس ویژه برای دانشجویان این دانشگاه است که در پردیس اصلی دانشگاه گیلان توسط خیر آموزش عالی دکتر میرجعفر ابریشم چیان احداثشده است

برای احداثاین مجتمع که ظرفیت هر کلاس آن ۴۰ تا ۵۰ نفر است، بیش از ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

همچنین بهره برداری از سالن ورزشی سرپوشیده فجر۲ نیز که در پردیس اصلی این دانشگاه واقع شده و ۱۸۰۰ متر مربع مساحت دارد و به صورت چندمنظوره در رشته های فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال و بدمینتون مورد استفاده قرار می گیرد، آغاز شد.

گفتنی است عملیات احداثاین سالن ورزشی از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز