خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

برای حضور پژوهشگران در عرصه‌های علمی و جهانی تلاش می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۲۵۱

وزارت علوم با تاکید بر اهداف دولت تدبیر و امید برای فراهم کردن زمینه‌های حضور پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در عرصه های علمی و جهانی تلاش می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به یازدهمین کنفرانس مهندسی صنایع گفت: توسعه و ارتقای علمی کشور به ترازهای جهانی در عرصه‌های علم، پژوهش و فناوری مرهون تلاش های مستمر و ارزشمند نخبگان و فرهیختگان است.

به گزارش ایلنا؛ محمد فرهادی در پیامی که در این کنفرانس قرائت شد، افزود: وزارت علوم خود را موظف به حمایت مادی و معنوی از جامعه مهندسی صنایع کشور می‌داند و با تاکید بر اهداف دولت تدبیر و امید برای فراهم کردن زمینه‌های حضور پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در عرصه های علمی و جهانی تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: افتخار دارم به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به نمایندگی از جامعه علمی و دانشگاهی ۴۵ سال فعالیت‌های علمی و پژوهشی مداوم و بدون وقفه مهندسان صنایع را تبریک بگویم.

فرهادی اظهار کرد: امروز بسیار خوشوفتیم که جامعه مهندسی صنایع و سیستم های کشور در چهار دهه نقش بسیار فعال و سازنده‌ای در ارتقا و بهبود فرایندها، کیفیت و دانش فنی بخش‌ها و زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، تجارت و مدیریت در بخش های عمومی و خصوصی ایفا کردند.

وی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر به همت اندیشمندان، استادان و دانشجوبان فرهیخته و سخت کوش وزارت علوم، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، دانش مهندسی و سیستم ها به محورهای اساسی و مورد نیاز و مبتلا به کشور توجهی شایسته داشته اند.

وزیر علوم افزود: با عمق بخشی و وسعت دهی به تخصص های سرآمد و روزآمد به زمینه ها ورشته ها، مهندسی سیستم های سلامت، فناوری اطلاعات، مهندسی مالی، نگهداری و تعمیرات، لجستیک و زنجیره تامین، برنامه‌ریزی سیستم های کلان، مهندسی آینده پژوهی، مدیریت مهندسی، مدیریت نوآوری و فناوری و مدیریت پروژه عالمانه، هدفمند و برنامه ریزی شده پرداخته است.

وی افزود: بدیهی است که ایران اسلامی طی سال های اخیر رشد چشمگیری در حوزه های علمی گوناگون داشته است و هم اکنون به عنوان فصلی از بلوغ و توسعه خود به آستانه تولید فناوری در زمینه های متنوع و کاملا گسترده ای رسیده است.

فرهادی بیان کرد: آشکار است که نقش مهندسی صنایع و سیستم ها در اندیشه ورزی، تدبیرگرایی، ساماندهی، مدیریت و مهندسی این برهه زمانی از تاریخ توسعه اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور بسیار حساس و تعیین کننده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این رویداد مهم بتواند بیانگر تلاش ها و توان والای مهندسی صنایع کشور بوده و از سویی اثر جدی در شناسایی و واکاوی چالش های فرایندی و سیستمی صنعت، خدمات و اقتصاد کشور داشته باشد.

وزیر علوم افزود: از سوی دیگر با تلفیق دانش و هنرمهندسی ومدیریت و با طراحی و نگرشی سیستمی به دستاوردهای نوین مهندسی صنایع و سیستم ها و مرزهای دانش آن، دست یازیده و مسیرهای رشد و تعالی پردرخشش تر، پرامیدتر و راهگشا برای مردم و دیگر کشورها به ارمغان آورد.

گفتنی است یازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع با حضور گسترده دانشگاهیان، پژوهشگران، محققان و کارشناسان این رشته در برج میلاد تهران برگزار شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز