خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۹۸

بر این اساس؛ تنظیم چارچوب همکاری‌های مشترک به منظور آموزش و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی، ‌هنری، پژوهشی، دینی – مذهبی و توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای و کاردانش موضوع اصلی این تفاهم‌نامه است.

وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، این تفاهم نامه به منظور گسترش همکاری های آموزشی، تربیتی و فرهنگی، افزایش ارتباط بین آموزش های رسمی و غیررسمی با نیازهای بازار کار، تامین بستر آموزشی، استفاده بهینه از ظرفیت های آموزشی مشترک برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و هنری کشور بین دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش منعقدد شده است.

بر این اساس؛ تنظیم چارچوب همکاری های مشترک به منظور آموزش و ساماندهی فعالیت های فرهنگی، ‌هنری، پژوهشی، دینی – مذهبی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش موضوع اصلی این تفاهم نامه است.

استفاده از ظرفیت های هر دو وزارتخانه در تقویت فعالیت های فرهنگی، هنری، پژوهشی به منظور تحقق اهداف مشترک، استفاده بهینه و کارآمد از نظام آموزش عمومی برای ترویج مصرف فرهنگی با الگوی ایرانی – اسلامی و نظام آموزش متوسطه با نیازهای بازار فرهنگ و هنر و همکاری در خصوص دانش افزایی و توانمندسازی دانش آموزان، هنر آموزان و مربیان در زمینه آموزش های فرهنگی، هنری، پژوهشی و قرآنی بخشی از اهداف این تفاهم نامه تصریح شده است.

براساس ماده ۳ این تفاهم نامه؛ آشنا کردن دانش آموزان با موضوعات فرهنگی، هنری، رسانه ای و دیجیتال، همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای پژوهش ها به ویژه پیمایش های ارزش ها و نگرش های دانش آموزان، ایجاد زمینه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش براساس نیازهاو فعالیت های فرهنگی و هری و تدوین و ترویج برنامه های فرهنگی – هنری به منظور ارتقای دانش و نگرش دانش آموزان نسبت به فرهنگ و هنر سرزمین ایران بخشی از تعهدات آموزش و پرورش اشاره شده است.

در بند ۴ این تفاهم نامه آمده است؛ فراهم آوردن امکان استفاده از کتابخانه و مرکز اسناد برای تمام نیروهای آموزش و پرورش، همکاری از اجرای آموزش های کوتاه مدت تخصصی و دینی به منظور ارتقای علمی، عملی و مهارتی دانش آموزان و فرهنگیان، همکاری در اختصاص سهمیه به منظور اجرای دوره های کارآموزی و کارورزی در بخش فرهنگ و هنر و حمایت در ایجاد هنرستان های مرتبط با موضوعات فرهنگی، هنری به عنوان بخشی از تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه در یک مقدمه، ۷ ماده به امضای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به امضا رسید و مدت اعتبار آن سه سال و قابل تمدید می باشد.
متن کامل تفاهم نامه را از اینجا مشاهده کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز