خبرگزاری کار ایران

واعظی:

بنا نداریم واتس‌آپ و لاین فیلتر شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۴۷

شبکه‌های خارجی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند به لحاظ اطلاعات در خارج از کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرند، اما به نظر من دانشگاه‌ها و بخش خصوصی شبکه‌های ایجاد کنند، تا اطلاعات مردم در داخل کشور محفوظ بماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فیلترینگ شبکه‌های واتس آپ و لاین اظهار کرد: تا زمانی که شبکه‌های اجتماعی داخلی ایجاد نشود، بنا نداریم؛ شبکه های فعلی مسدود شود.

به گزارش ایلنا؛ در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه توسعه همکاری‌های مشترک میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص هوشمند سازی مدارس گفت: اقدام بسیار خوبی در این راستا انجام شده است و امیدواریم بتوانیم شبکه مدارس هوشمند را در چارچوب شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم.

وی افزود: با افتتاح مرکز داده بسیار پیشرفته و با ظرفیت بسیار بالا وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات اقدام خوبی در راستای هوشمندسازی مدارس انجام داده‌اند.

واعظی گفت: امیدواریم با این اقدام، وضعیت دسترسی مدارس از طریق مرکز داده وزارت آموزش و پرورش با سرعت بالاتر ایجاد شود.

وزیر ارتباطات افزود: با تفاهمی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم؛ آمادگی داریم هر آنچه که در وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است، صورت بگیرد. همچنین قرار ما براین است تا پایان سال ۹۴ بیش از ۹۰ یا ۹۵ درصد مدارس کشور به اینتر نت متصل شوند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی کردیم در روستاهای کشور نیز اینترنت ببریم تا هیچ مدرسه ای از این امکانات محروم نباشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افتتاح این مرکز با سندی که امضا شد؛ برای دانشگاه فرهنگیان و مدارس امکانات خوبی را به وجود آورده، همچنین آموزش و پرورش نیز از طریق شبکه مجازی امکان پذیر است.

واعظی درباره قیمت بسته‌های اینترنتی گفت: اگر اپراتورها بدون نظارت ما کار کنند، همه چیز بهم می‌ریزد، اما ۲۰ درصد کاهش قیمت که قول داده بودیم، انجام شده است.

وی در خصوص فیلترینگ شبکه‌های واتس آپ و لاین اظهار کرد: شبکه‌های خارجی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند به لحاظ اطلاعات در خارج از کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرند، اما به نظر من دانشگاه‌ها و بخش خصوصی شبکه‌های ایجاد کنند، تا اطلاعات مردم در داخل کشور محفوظ بماند.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که این شبکه های داخلی ایجاد نشود، بنا نداریم شبکه های فعلی مسدود شود.

در ادامه فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص فیلترینگ شبکه‌های واتس‌آپ و لاین گفت: با بستن یک شبکه مشکل حل نمی‌شود باید جریان موازی ایجاد کنیم، با همکاری وزارت ارتباطات به دنبال این هستیم که دانش آموزان به هم وصل شوند و با یک پیوست فرهنگی این ارتباطات ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تبلت دانش آموزی گفت: در تعدادی از مدارس تبلت و تابلوی هوشمند وجود دارد اما هنوز در کشور فراگیر نشده و نیازمند اعتبارات هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با اختصاص منابع و مشارکت مدارس، تبلت دانش آموزی وارد مدارس شود. همچنین در خصوص موبایل دانش آموزی به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم اما کار شروع شده است.

فانی درباره هدایت تحصیلی از پایه نهم گفت: کمیته‌ای برای هدایت تحصیلی تشکیل شده که من هم در آن حضور دارم و امیدوارم در آخر سال نهم کار هدایت تحصیلی را بتوانیم انجام دهیم.

وی افزود: ما بیش از یکسال فرصت داریم و امیدواریم تا پایان سال ۹۴ بحثهدایت تحصیلی را در پایان سال نهم نهایی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز