خبرگزاری کار ایران

فانی مطرح کرد:

توسعه فناوری مدارس در مناطق روستایی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۷۵

تاسیس پست الکترونیک دانش آموزی و هوشمندسازی هوشمندانه مدارس کار بزرگی است تا بتوانیم از این فناوری در آموزش بهتر دانش آموزان استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگ‌ساز نقش ویژه‌ای در هر کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از کارکردهای آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است، گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت و تامین نیروی انسانی آینده هر کشور را برعهده دارد، همچنین فرهنگ‌سازی و ایجاد رفتار جدید در مردم و جامعه از آموزش و پرورش شروع می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح مرکز داده های آموزش و پرورش گفت: این مرکز در ارائه سرویس بهتر و کمک به مدیریت بهتر در آموزش و پرورش به ما کمک می‌کند.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین سازمان دولتی به مرکز داده‌ها به شدت نیاز دارد، افزود: امروز با تاسیس این مرکز؛ همه اطلاعات مراکز استانها، دانشگاه فرهنگیان و مجموعه‌های آن دانشگاه و نیز مجموعه داده‌های معاونت‌های آموزش و پرورش در یکجا متمرکز شده است و امیدواریم این اطلاعات بتواند در سلامت به بهترین وجه نگهداری و استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: برای مدیریت در آموزش و پرورش و انسجام اطلاعات در این وزارتخانه به امکانات داده‌ای و اتصال بیش از پیش سیستم‌های فعال در آموزش و پرورش نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تاسیس پست الکترونیک دانش آموزی و هوشمندسازی هوشمندانه مدارس کار بزرگی است تا بتوانیم از این فناوری در آموزش بهتر دانش آموزان استفاده کنیم.

وی با اشاره به توجه آموزش و پرورش به توسعه فناوری مدارس مناطق روستایی گفت: استفاده از آی تی و آی تی سی برای آموزش و پرورش راه دور، با توجه به پراکندگی دانش آموزان و اقوام ایرانی کار بزرگی است.

فانی خاطر نشان کرد: تقویت پروتال مدارس و استفاده معلمان از این فناوری در آموزش دانش آموزان موثر بوده، همچنین آموزش فناوری آی تی و آی تی سی می‌تواند در آموزش معلمان نیز موثر باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان که آموزش معلمان آینده را برعهده دارد، می‌تواند از این امکانات استفاده کند و ما قادر خواهیم بود ضمن استفاده از این فناوری ها ابعاد فرهنگی کار را در راستای فرهنگ دینی و ایرانی لحاظ کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز