خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز عنوان کرد:

شاکی خصوصی، باعثلغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز و سایر استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۸۱

لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها به استثنای تهران، به ۳۱ استان در قالب بخشنامه ابلاغ شده و کلیه استان‌ها ملزم شدند تا روز پنجشنبه نیز دایر باشند / به دنبال جمع آوری استناداتی برای تعطیلی پنجشنبه های البرز هستیم.

استاندار البرز، لغو تعطیلی پنجشنبه های البرز و دیگر استان ها را، به استناد شکایت یک شاکی به دیوان عدالت اداری و لازم الاجرا بودن آن از سوی دیوان عدالت اداری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، استاندار البرز، با اعلام این مطلب گفت: در پی طرح شکایت یک شاکی به دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی بودن تعطیلی دستگاه های اداری در روز پنجشنبه، این رأی در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مطرح و مصوبه تعطیلی پنجشنبه در البرز لغو می‌شود؛ بر همین اساس و به استناد قانون، همه سازمان ها باید ۳۶ روز هفته و ۴۴ ساعت انجام کار داشته باشند.

حمید طهایی در ادامه اظهار داشت: به رغم تلاش های انجام شده و نزدیکی البرز به تهران، حجم ترافیک و… سعی شد تا اقدامی صورت گیرد، اما با توجه به نظر هیئت دولت، معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و بازرسی کل کشور، لغو تعطیلی پنجشنبه ها به ۳۱ استان در قالب بخشنامه ابلاغ شد و به استثنای شهر تهران، کلیه استان‌ها ملزم شدند تا روز پنجشنبه نیز دایر باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این خصوص حتی استان‌های تبریز، اصفهان، شیراز و بوشهر هم که در شرایطی مشابه البرز قرار داشتند به استناد این دستور ملزم به لغو مصوبه لغو تعطیلی پنجشنبه ها شدند.

استاندار البرز در ادامه بیان داشت: اگر استناداتی داشته باشیم به عنوان مثال ظرف ۲ ماه هفته اخیر که این مصوبه اجرایی شده هوای استان آلوده تر شده است و یا استدلال هایی از این دست وجود داشته باشد قابل پیگیری خواهد بود و می توان مجدداً طرح تعطیلی پنجشنبه ها را با اخذ مجوز قانونی ادامه داد.

طهایی در ادامه، عنوان داشت: بخشی از مردم درخواست دارند که ساعات کاری آنها درطی هفته سرشکن شود از سویی برخی دیگر نیز توقع دارند همانگونه که همه استان ها در روزهای پنجشنبه دایر هستند، البرز نیز تعطیل نباشد و یک روز از هفته را عقب نیفتد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته در موضوع تعطیلی استان، باید تفکیک قایل شد، مثلاً شهرستان‌های طالقان و اشتهارد و ساوجبلاغ و… که با آلودگی و ترافیک مواجه نیستند، انتظار دارند که تعطیل نباشند، ولی کلانشهر کرج شرایط متفاوتی با سایر شهرستان‌های استان دارد و اغلب ترددها در هسته مرکزی شهر کرج صورت می گیرد و همین امر به آلودگی هوا دامن خواهد زد.

طهایی در ادامه پیرامون مدیریت ترافیک و آلودگی هوا نیز گفت: مسئله حفاظت محیط زیست و هوای پاک یکی از برنامه های محوری دولت یازدهم است و در این بخش تلاش زیادی می شود تا کیفیت بنزین در شهرها استاندارد شود که در حال حاضر نیز درشهرهای تهران، البرز و سایر شهرها نیز استفاده از بنزین یورو ۴ بخشی از آلودگی را کنترل می کند.

وی افزود: در حوزه ترافیک شهری نیز به همت شورای شهر و شهرداری اقداماتی صورت می‌گیرد که تکمیل پروژه قطار شهری کرج تکمیل کننده آن خواهد بود.

طهایی ادامه داد: در جلسات متعددی که با هیئت مدیره قطارشهری صورت گرفته است نیز به جد پیگیر این موضوع هستیم و در مذاکرات، قول روی ریل رفتن قطار فازهایی از این پروژه، طی سال آینده داده شده است.

استاندار البرز طرح زوج و فرد خودروها را نیز یکی از راه های مدیریت ترافیک در هسته مرکزی شهر اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح در در دستور کار مطالعه قرار دارد.

وی اجرای این طرح را منوط به فراهم ساختن بسترهای لازم دانست و افزود: باید تجهیزات اجرای طرح زوج و فرد در استان فراهم شود؛ که در این رابطه نیز ایجاد دوربین های نظارتی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهرداری پیگیری می شود.

وی همچنین در پایان، راه اندازی اتوبوس های تندرو را در بخش هایی کلانشهر کرج تسهیل گر در مدیریت ترافیک برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز