خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم تاکید کرد:

الزام دانشگاه‌ها به صرف بودجه پژوهشی دراین حوزه

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۹۸

لازم است؛ دانشگاه‌ها علیرغم همه مشکلات مالی که دارند، حداقل ۱۵ درصد بودجه را به بخش پژوهش و فناوری اختصاص دهند.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری دردانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه ها باید بودجه پژوهش و فناوری را صرفا در بخش پژوهش و فناوری هزینه کنند.

به گزارش ایلنا، احمدی درسفر یک روزه به خوزستان درنشست با هیئت رئیسه، مدیران مراکز تحقیقاتی و اساتید فعال پژوهشگر، گفت: امروزه شاخص رتبه بندی دانشگاه ها، فعالیت ها و عملکرد پژوهشی و فناوری است نه آموزشی، از این رو لازم است دانشگاه ها علیرغم همه مشکلات مالی که دارند، حداقل ۱۵ درصد بودجه را به بخش پژوهش و فناوری اختصاص دهند.

وی افزود: درسال گذشته برای نخستین بار ازسوی وزارت علوم ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه ها به دانشگاه ها و ۲۰ میلیارد تومان برای حوزه فناوری به پارک های علم و فناوری تخصیص داده شد که تاکنون چنین رقمی سابقه نداشته است.

احمدی گفت: قرارشد دانشگاه ها نیز ۳۰ میلیارد تومان خودشان به این حوزه اختصاص دهند.

وی همچنین برایجاد ارتباط و اتصال پارک های علم و فناوری ودانشگاه ها درهر استان تاکید کرد و گفت: پارک علم و فناوری متعلق به دانشگاه و استان است و باید در زمینه تربیت نیروی انسانی کارآفرین در دانشگاه ها کار کند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه های اجرایی به بخش پژوهش و فناوری با پیگیری زیاد درمجلس به تصویب رسیده است، گفت: کارگروه پژوهش و فناوری درهر استان با ریاست دانشگاه مادر آن منطقه به عنوان نماینده عتف تشکیل می شود که این کارگروه می تواند نقش زیادی دراختصاص بودجه یک درصدی دستگاه های اجرایی به پژوهش داشته باشد.

احمدی با نقد نظام واریز پول از بالا به پایین و ناکارآمد دانستن آن درحال حاضر، اظهار کرد: موضوعی با عنوان «اقتصاد پژوهش و فناوری» در وزارت علوم مطرح شده که منابع اقتصادی را دراین حوزه فعال کند و دانشگاه ها را از این سیستم که منتظر باشند اعتبار از مرکز به آنها تخصیص یابد خارج کند.

احمدی از انعقاد تفاهم نامه ای میان وزارت علوم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه ها خبر داد و گفت: طبق این قرارداد، قانون وزارت ارتباطات را مکلف به انجام این امر کرده و از این رو لازم است دانشگاه این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم در پایان سخنان خود براستفاده ازخلاقیت ها و ارتباطات منطقه ای و نیز ظرفیت های هراستان توسط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز