خبرگزاری کار ایران

عضو کانون صنفی معلمان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جنس خواسته‌های مجلس و فرهنگیان از فانی یکسان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۶۴

جنس خواسته‌های اصلی معلمان با جنس خواسته‌هایی که نمایندگان مجلس در حال حاضر مطرح می کنند، متفاوت است.

عضو کانون صنفی معلمان دستمزد و رعایت عدالت در پرداخت‌ها، بیمه طلایی و رفع مشکلات فضای آموزشی را از جمله مطالبات مهم فرهنگیان عنوان کرد.

محمدرضا نیک‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا اظهار با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش داشت: موضوع استخدام مربیان پیش دبستانی بخشی از مطالبات فرهنگیان است، اما اینکه به عنوان یکی از دلایل مهم استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح می‌شود، با واقعیت امر تفاوت دارد.

وی ادامه داد: از ۱۰ سال پیش موضوع استخدام‌ نیروهای آزاد، پیمانی و شرکتی در آموزش و پرورش بحثی بوده که در مجلس مطرح می‌شده و مختص این وزیر و آن وزیر نیست.

عضو کانون صنفی معلمان افزود: به نظر می‌آید؛ انتقاداتی که برخی نمایندگان مجلس نسبت به وزیر آموزش و پرورش مطرح می‌کنند، به نوعی یک بهانه‌جویی و سیاسی است. بطوری که مطالبات فرهنگیان دهه‌های متوالی است که ادامه دارد و تاکنون پاسخ درخوری نسبت به آنها دریافت نشده است.

نیک‌نژاد خاطرنشان کرد: آقای فانی خود در این قضیه دخالتی ندارد و به قول خودشان استخدام‌ها در دولت گذشته پیش خور شده و چاره ای ندارد که در شرایط مناسبی آنها را استخدام کند.

عضو کانون صنفی معلمان با تاکید بر اینکه جنس خواسته‌های اصلی معلمان با جنس خواسته‌هایی که نمایندگان مجلس در حال حاضر مطرح می کنند، متفاوت است، تصریح کرد: ای کاش؛ برخی از نمایندگان مجلس که اکنون دغدغه‌های خود را نسبت به مشکلات آموزشی و وضعیت فرهنگیان مطرح می‌کنند، در دوره وزیر قبلی نیز دغدغه‌های خود را مطرح می‌کردند.

وی ادامه داد: زیرا آن آشفته بازاری که در تغییر ساختار نظام آموزشی در سال گذشته ایجاد شد و تقریبا ۱۵ میلیون نفر معلم و دانش آموز به یک باره در بازه زمانی ۶ ماهه وارد بحران شدند، نشان از یک بی برنامگی داشت؛ چرا که برای تغییر نظام آموزشی باید از سال اول دبستان شروع کنیم و نه از کمر دوره آموزشی و به یک باره پایه ششم اضافه کنیم.

نیک نژاد تصریح کرد: اگر قرار بود اعتراضی به مشکلات آموزشی صورت گیرد، این موضوع می‌‌توانست از موارد اعتراض به دولت قبل باشد. وزیر فعلی با آرامش کارها را پیگیری می‌کند و هیچ عجله‌ای برای اجرای طرح ها ندارد؛ اگر چه به هر حال نقدهایی هم نسبت به عملکرد وی وارد است.

عضو کانون صنفی معلمان با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مطالبات اصلی فرهنگیان دغدغه «دستمزد و رعایت عدالت در پرداخت‌ها» است، گفت: میانگین دریافتی معلمان در آموزش و پرورش حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و به طور مثال دریافتی من معلم، با ۲۳ سال خدمت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی «بیمه طلایی» را یکی از طرح های کارشناسی شده عنوان کرد و گفت: تسهیلات مربوط به بیمه طلایی، یک اقدام کارشناسی خوب و ارزنده بود که البته متاسفانه شاهد تضعیف شدن آن و نارضایتی فرهنگیان هستیم.

وی همچنین «ساختار آموزشی» مناسب را از دیگر مطالبات فرهنگیان عنوان کرد و اظهار داشت: معلم در کلاس درس برای ارتباط با دانش آموز خود فرصتی ندارد و تعداد دانش آموزان آن قدر زیاد است که معلم نمی‌تواند برنامه‌های آموزشی را آنطور که دوست دارد، پیاده کند و معلم به نوعی نقش مبصری را در کلاس ایفا می‌کند.

نیک نژاد با اشاره به اینکه واگذاری مدارس به بخش خصوصی نگاه غلطی است، افزود: در حال حاضر تقریبا مدارس برای گذران هزینه‌های جاری، دست خود به روی والدین دراز کرده‌اند. زمانی بود که می‌گفتند مدارس نباید از پول از والدین بگیرند اما در حال حاضر عملا باید کمک کنند در حالی که این موضوع با قانون اساسی ما در تناقض است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز