خبرگزاری کار ایران

فانی مطرح کرد:

افزایش ۲۱ درصد بودجه هزینه‌ای وزارت آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۶۷

بودجه هزینه‌ای وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴ نزدیک به ۲۱ درصد رشد دارد، در حالی که بودجه هزینه‌ای دولت تنها ۵.۱۱ درصد با رشد مواجه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همیشه در آموزش و پرروش با مشکل کسری بودجه مواجه بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی در نشست خبری که صبح امروز در اردوگاه باهنر برگزار شد، در واکنش به اینکه فرهنگیان از وزیرشان انتظار چانه‌زنی بیشتری برای افزایش حقوق خود در هیات دولت دارند، گفت: منابع دولت محدود و مشخص است و باید بین دستگاه‌های دولت توزیع شود.

وی ادامه داد: اما در اینکه آموزش و پرورش چانه‌زنی دارد یا ندارد از چند ماه قبل با بسیاری از نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های اقتصاد، برنامه و بودجه و آموزش و همچنین با نمایندگان عضو فراکسیون فرهنگیان صحبت‌هایی داشته‌ایم و حمایت‌های کمیسیون تلفیق از آموزش و پرورش نیز حاصل تعاملاتی بوده که آموزش و پرورش با تعدادی از کمیسیون‌ها و نمایندگان داشته است.

فانی افزود: نسبت به خروجی مجلس در بودجه ۹۴ آموزش و پرورش خوشبین هستم و احساس می‌کنم که بخشی از مطالبات فرهنگیان با اختصاص اعتبارات قابل توجهی محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما همیشه در آموزش و پرروش با مشکل کسری بودجه مواجه بودیم و به همین علت بخشی از مطالبات فرهنگیان به بودجه سال بعد منتقل می‌شود. این مشکلات از سال‌های قبل وجود داشته و به یک دوره خاص برنمی‌گردد. بودجه هزینه‌ای وزارت آموزش و پرورش در بودجه ۹۴ نزدیک به ۲۱ درصد رشد دارد، در حالی که بودجه هزینه‌ای دولت تنها ۵.۱۱ درصد با رشد مواجه است.

فانی در ادامه تصریح کرد: تخصیص اعتبارات به آموزش و پرورش نشان از این دارد که دولت توجه خوبی به این وزارتخانه دارد و آن را در اولویت خود قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز