خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

نظام پرداخت حقوق معلمان استثنایی تغییر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۲۸

این موضوع هم‌اکنون در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال بررسی است / اگر این اتفاق بیفتد، مشکل حقوقی معلمان استثنایی ریشه‌ای حل می‌شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاون وزیر آموزش و پرورش از تغییر در نظام پرداخت حقوق معلمان استثنایی خبر داد.

مجید قدمی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه در صورت موافقت مجلس از سال آینده بیمه درمان دانش آموزان استثنایی مقرر می‌شود، اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار، دانش آموزان استثنایی از تاریخ ۱/۱ / ۹۴ بیمه درمان می‌شوند.

وی افزود: در راستای ایجاد این بیمه برای دانش آموزان استثنایی، مناطقی که نیروهای توانبخشی ندارند با بیمارستان‌هایی که نیروی توانبخشی دارند، هماهنگ و دانش‌آموز برای درمان به آن بیمارستان تخصصی معرفی می‌شود و به طور رایگان درمان خواهند شد.

پیشنهاد اعتبار ۳ میلیاردی برای بیمه دانش آموزان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: ۳ میلیارد تومان برای طرح بیمه دانش آموزان و ۳ میلیارد تومان دیگر برای آموزش فراگیر معلمان عادی و تولید منابع خواندنی و خودآموز پیشنهاد شده که امیدوارم مجلس با تامین اعتبار آن موافق کند.

تحول در نظام پرداخت حقوق معلمان استثنایی

قدمی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای افزایش سختی کار معلمان استثنایی در نظرگرفته شده است یا خیر، گفت: در اساسنامه سازمان استثنایی آمده که خدمات همکاران سازمان از هر جهت از جمله بازنشستگی هر ۵ سال، ۶ سال حساب می‌شود. یعنی در واقع ضریب ۲/۱ لحاظ می‌شود. به دنبال این هستیم که این ضریب را در همه پرداختی‌های سازمان اجرایی کنیم که اگر این اتفاق بیفتد، مشکل حقوقی معلمان استثنایی ریشه‌ای حل می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای این ضریب در پرداختی‌های سازمان، به طور مثال پاداش پایان خدمت فرهنگیان براساس این ضریب محاسبه می‌شود. این موضوع هم‌اکنون در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال بررسی است.

تعویض کتاب‌های بریل فرسوده دانش آموزان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: در حوزه کتاب‌های درسی همچنین ۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید کتاب‌های بریل دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم، چرا که کتاب‌های فعلی فرسوده شده است.

وی از اهتمام سازمان برای ارسال به موقع کتاب‌های دانش آموزان استثنایی خبر داد و گفت: هم‌اکنون کتاب‌های دانش آموزان کم‌توان ذهنی در حال تالیف است و به جزکتاب‌های پایه‌های جدید، سعی می‌کنیم تا پایان مردادماه کتاب‌ها آماده و به استان‌ها ارسال شود.

وی درباره طرح سنجش پیش از موعد سنجش نوآموزان گفت: امسال این طرح را زودتر و از اول آذر ماه آغاز کردیم که تا پایان بهمن ماه ادامه دارد. یک گزارش تحلیلی را آماده می‌کنیم که اگر مثبت باشد، سنجش سال آینده را زود‌تر برگزار می‌کنیم و برای دانش آموزان سال تحصیلی ۹۵-۹۶، سعی می‌کنیم ۵۰ درصد را تحت پوشش ببریم.

سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مناطق محروم رایگان می‌شود

قدمی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر در طرح سنجش پیش از موعد کوکان، بیش از ۶۰ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین از رایگان شدن سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در مناطق محروم خبر داد و گفت: تلاش ما این است که هزینه سرویس سایر مناطق برخوردار نیز بین ۵۰ تا ۶۰ درصد حمایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز