خبرگزاری کار ایران

نویدادهم در گفت‌وگو با ایلنا:

نظام ارزشیابی توصیفی به علت افزایش تراکم دانش‌آموزان به خوبی اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۲۷

متاسفانه در برخی مدارس با توجه به بالا بودن تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس، نظام ارزشیابی توصیفی به خوبی اجرا نمی‌شود.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: فعلا اجرای نظام ارزشیابی کیفی توصیفی به قوت خود باقی است و به احتمال زیاد هم این نظام در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ به همین صورت فعلی اجرا می‌شود.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا نظام ارزشیابی کیفی توصیفی که در حال حاضر در مقطع ابتدایی در حال اجراست، در سال تحصیلی آینده تغییر می‌کند یا خیر، گفت: با توجه به شرایط موجود فعلا اجرای نظام ارزشیابی کیفی - توصیفی به قوت خود باقی است و به احتمال زیاد هم این نظام در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ به همین صورت فعلی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مگر اینکه معاونت ابتدایی طرح جدیدی را برای تغییر نظام ارزشیابی در دوره ابتدایی به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه دهد.

به گفته دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارزشیابی توصیفی از جمله طرح‌های تحولی در سال‌های اخیر بود که در مقطع ابتدایی اجرایی شد و در این زمینه مطالعات تطبیقی و آسیب شناسی‌های لازم صورت گرفت.

نویدادهم با اشاره به وضعیت تراکم کلاس‌ها در برخی مدارس گفت: متاسفانه در برخی مدارس با توجه به بالا بودن تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس، این نظام به خوبی اجرا نمی‌شود و معلم نمی‌تواند مدیریت خوبی در کلاس داشته باشد.

دیمه ور: تغییر نظام ارزشیابی در کارگروهی تخصصی در حال ارزیابی‌ست

در همین راستا محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره تغییرات احتمالی این نظام در دوره ابتدایی در سال تحصیلی آینده به ایلنا، گفت: در حال بررسی هستیم که آیا امکان ایجاد تغییراتی در نحوه اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی دوره دوم ابتدایی(پایه‌های چهارم، پنجم و ششم) وجود دارد یا خیر.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک دبیرخانه رسمی در آذربایجان غربی تشکیل شده و با همکاری ستاد وزارتخانه و همچنین با مشورت گرفتن از صاحبنظران، موافقان و مخالفان این طرح در حال فعالیت است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره اینکه ارزیابی‌های این کارگروه چه زمانی به نتیجه می‌رسد، اظهار داشت: نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم؛ چرا که مسایل کار‌شناسی به دلیل حساسیت بالا زمانبر است و نمی‌توان با عجله تصمیم گیری کرد.

دیمه ور با بیان این مطلب که ارزشیابی کیفی - توصیفی از نظر مبانی نظری و جایگاه علمی در دنیا تایید شده است، اضافه کرد: دغدغه ما در این طرح، روش‌های اجرا و شیوه‌های استفاده از ابزار است و ما باید این وارد را مورد بررسی و تحلیل بیشتری قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز