خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

ارائه تسهیلات به پژوهشگران آسان‌تر و بازپرداخت‌ها طولانی‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۷۸

قرار است؛ اصلاحاتی در ارائه تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گیرد که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با بیان اینکه کرسی‌های پژوهشی باید بر روی مسائل مهم کشور متمرکز شوند، گفت: قرار است اصلاحاتی در زمینه ارائه تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی در مراسم اعطای کرسی پژوهشی به دو استاد برجسته در زمینه‌های تکنولوژی پلاسما و پردازش سیگنال اظهار داشت: قرار است؛ اصلاحاتی در ارائه تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گیرد که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این تسهیلات قرار است آسان‌تر و بازپرداخت آن طولانی‌تر شود.

فرهادی با اشاره افزایش پیشرفت‌های پزشکی از ابتدای انقلاب تاکنون، افزود: در اوایل انقلاب ۳۰۰ میلیون دلار صرف اعزام بیمار به خارج از کشور می‌شد که این رقم در حال حاضر به ۲ الی ۳ میلیون دلار کاهش یافته است که این نشان‌دهنده پیشرفت حوزه پزشکی و متخصصان است.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه به سمتی می‌رویم که بتوانیم از روش‌های علمی برای حل مشکلات استفاده کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به بنیاد علم ایران تغییر می‌کند.

فرهادی با اشاره به اینکه در یک مقطع زمانی اعطای کرسی‌های پژوهشی متوقف شد، افزود: اکنون مجددا این اقدام شروع شده و کارکرد کرسی‌های پژوهشی باید در عرصه‌های مورد نیاز کشور همچون موضوع مدیریت آب مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون رتبه علمی ایران یک رتبه افزایش یافته است که این افزایش رتبه براساس ISI و اسکوپوس اعلام می شود. همچنین در حال حاضر سهم تولیدات علمی ایران از علم دنیا با وجود یک درصد جمعیت، ۱.۵۴ درصد را به خود اختصاص داده است.

فرهادی در پایان اظهار داشت: صاحبان کرسی‌های پژوهشی باید بر روی مسائل مورد نیاز کشور کار کنند تا به محصولات فناورانه دست یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز