خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

فعالیت‌های شورای عالی آموزش وپرورش باید برپژوهش استوار باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۴۶

باید در برخی مواقع از پژوهش‌های بسیارخوبی که در بیرون بدنه آموزش وپرورش انجام می‌شود نیز استفاده کرد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اجرای بسیاری ازطرح هادرآموزش وپرورش، گفت: شورای عالی آموزش وپرورش همواره باید فعالیت هایش برمبنای پژوهش های علمی ومنطبق برخردجمعی پیش ببرد تا به ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی برسیم.

به گزارش ایلنا، صبح امروز علی اصغر فانی در گردهمایی نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان ها که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: ماموریت اصلی شورای عالی آموزش وپرورش از بدو تأسیس آن سیاست گذاری در حوزه آموزش عمومی و متوسطه و منطبق بر چارچوب سیاست های کلان نظام و اسناد بالادستی است که به تفسیر، تبیین و عملیاتی کردن سیاست ها می انجامد.

وی وجود دبیرخانه را پشتیبان قانونی شورای عالی آموزش وپرورش خواند و تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای مصوبات، توسعه ارتباطات با مجریان مصوبات و پشتیبان علمی پژوهشی و خدماتی از اهم وظایف این دبیرخانه است.

فانی با بیان این که تاکنون پژوهش های خوبی در دبیرخانه و کمیسیون ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: باید در برخی مواقع از پژوهش های بسیارخوبی که در بیرون بدنه آموزش وپرورش انجام می شود نیز استفاده کرد.

عضو کابینه تدبیر و امید معاونت های آموزش وپرورش را مجریان مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش در مدارس خواند و تأکید کرد: رابطین و نمایندگان شورای عالی آموزش وپرورش در استان ها باید در شناخت مشکل و گرفتن بازخوردهای مختلف اهتمام ویژه ای داشته باشند تا بتوانیم با استفاده از نظرات و پیشنهادات خبرگان آموزشی استان ها در ارتقای فعالیت های آموزشی وپرورشی نقش مؤثرتری را ایفا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای بسیاری از طرح ها در آموزش وپرورش، گفت: شورای عالی آموزش وپرورش همواره باید فعالیت هایش را بر مبنای پژوهش های علمی و منطبق بر خردجمعی پیش ببرد تا به ارتقای کیفیت های آموزشی وپرورشی برسیم.

وی شناسایی خلأهای قانونی در اجرای مصوبات را یکی دیگر از وظایف نمایندگان شورای عالی آموزش وپرورش عنوان کرد و افزود: بسیاری از چالش ها و مشکلات قانونی در اجرای مصوبات شورای عالی با تعامل بین نیروهای اداری و آموزشی مدارس قابل رفع است.

فانی با اشاره به تدوین حدود ۱۰ ساله سند تحول بنیادین، عنوان کرد: این سند در سال ۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که امسال ۴۰ راهکار آن را در قالب ۹۹ برنامه اجرا می کنیم.

وزیر آموزش وپرورش سند تحول بنیادین ونقشه راه را مبنای تدوین برنامه ششم توسعه خواند و افزود: نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین راهنمای عمل آموزش وپرورش در یک برنامه نظام مند خواهد بود.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: برای ارتقای انگیزه های شغلی و مهارت های فنی معلمی لایحه رتبه بندی معلمان تقدیم مجلس خواهد شد تا بتوانیم به تدریج بر مشکلات دیرینه آموزش وپرورش غلبه کنیم.

وزیر آموزش وپرورش با بیان این که آموزش وپرورش در تمام دولت ها همواره با مشکلات اقتصادی مواجه بوده است گفت: توجه به بحث«اقتصاد در آموزش وپرورش» برای اولین بار در دولت یازدهم مطرح شد.

وی بودجه سال ۹۴ آموزش وپرورش را قریب ۲۴ هزار میلیارد تومان عنوان کرد وافزود: باید با افزایش منابع آموزش وپرورش در بودجه دولتی و افزایش بهره وری از منابع موجود اقتصاد آموزش وپرورش را به نحو مطلوبی مدیریت کنیم.

فانی با اشاره به افزایش ۵/۱ درصدی سهم آموزش وپرورش از بودجه دولتی نسبت به سال ۹۲ خاطرنشان کرد: این افزایش اگر چه لازم بود ولی برای اجرای مطلوب کیفیت فعالیت های آموزشی وپرورشی کافی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز