خبرگزاری کار ایران

اقدامات دانشگاه تهران پس از تجمع اعتراضی دانشجویان؛

از بروزرسانی اینترنت دانشگاه تا کاهش هزینه غذا و خوابگاه / هیچ‌گونه ممنوعیت جدیدی ایجاد نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۸۳

در دانشگاه تهران طبق روال گذشته هیچ‌گونه ممنوعیت جدیدی ایجاد نشده است / دانشجویان از هفته آینده می‌توانند، دو نوع غذا رزرو کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: به روزرسانی اینترنت کوی دانشگاه تا پایان سال، رفع محدودیت‌های تردد مهمان در خوابگاه‌ها و کاهش هزینه ورود مهمان، رزرو دو نوع غذا توسط دانشجویان، کاهش احتمالی هزینه غذا و خوابگاه دانشجویان از جمله اقدامات معاونت دانشجویی دانشگاه پس از تجمع اعتراض آمیز دانشجویان است.

حسن به‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که پس از تجمع تعدادی از دانشجویان کوی دانشگاه تهران، چه اقداماتی توسط این معاونت برای رفع مشکلات دانشجویان در زمینه هزینه غذا، اینترنت، رفع محدودیت‌های تردد و… صورت گرفته، گفت: ما در طول این مدت سعی کردیم، شرایط را به حالت نسبتا بهبود یافته در بیاوریم. البته بعضی از اقدامات دانشگاه مانند نوسازی اینترنت از مدت‌ها پیش آغاز شده اما به دلیل فرایند ثبت سفارش‌ها و ورود تجهیزات زمان زیادی صرف آن شده است.

وی با اشاره به اینکه مراحل نصب تجهیزات و بروزرسانی اینترنت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به دلیل گستردگی کوی دانشگاه و تعداد ساختمان‌ها فرایند به روز رسانی اینترنت به طول می‌انجامد، اما مطمئن هستیم که اینترنت دانشگاه تا پایان امسال به طور کامل تجهیز می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: مصمم هستیم؛ با ورود به سال تحصیلی ۹۴، دانشجویان از سیستم‌های به روز شده استفاده کنند و هر دانشجویی که دارای تلفن هوشمند و یا تبلت نیز باشد، می‌تواند از اینترنت دانشگاه بهره ببرد.

به‌نژاد ادامه داد: بحثرزو دو نوع غذا برای دانشجویان، از دیگر برنامه‌هایی بوده که در حال حاضر راهکارش را نهایی کردیم و دانشجویان از هفته آینده می‌توانند، دو نوع غذا رزرو کنند.

وی به جلسه با رییس صندوق رفاه دانشجویان برای پیگیری امور مربوط به دانشجویان اشاره کرد و افزود: در این جلسه موضوع کاهش هزینه‌های غذا و خوابگاه دانشجویان سنواتی دانشجویان مطرح شد، تا این صندوق طرحی در این خصوص به هیات امنا ارائه دهد. همچنین دیگر خواست ما این است که از افزایش‌های آتی غذا و خوابگاه دانشجویان جلوگیری و در یکی دو سال آتی متوقف شود تا شرایط اقتصادی به حال نرمال برگردد و دانشجویان بتوانند از پس هزینه‌های افزایش یافته با توجه به تورم موجود برآیند.

معاون دانشجویی وزارت علوم اضافه کرد: اینکه درخواست‌های تا چه اندازه مورقبول قرار گیرد، بسته به نظرات صندوق دارد؛ چرا که باید کسری بودجه وزارت علوم را هم در نظر گرفت. هر زمان که نتیجه‌ای از این جلسات حاصل شود، اعلام خواهیم کرد.

به‌نژاد همچنین درباره محدودیت‌های ترددی در کوی دانشگاه گفت: قوانین خوابگاهی قوانین جدیدی نیست و اصولا در هرجای کشور یک سری مقررات برای استفاده از امکانات وجود دارد. از قوانین خوابگاه‌ها ۶ سالی می‌گذرد و آخرین ویرایش آن بر روی سایت دانشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: البته محدودیت تردد هیچ‌گاه برای پسران اجرا نشده، اما برای دختران وجود داشته است و این محدودیت همچنان ادامه دارد. با توجه به اینکه دانشجویان خوابگاهی اغلب دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند، بعضا تا دیر وقت در آزمایشگاه‌ها مشغول به کار هستند، محدودیت‌های تردد اعمال نشده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه تاکید کرد که در دانشگاه تهران طبق روال گذشته هیچ‌گونه ممنوعیت جدیدی ایجاد نشده است.

به‌نژاد همچنین درباره افزایش هزینه‌های مهمان از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان در خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: در دوره امتحانات مسئله ورود مهمان را محدود کردیم؛ چرا که ورود مهمان یعنی افزایش جمعیت و افزایش جمعیت یعنی استفاده از امکانات بهبود نیافته در دانشگاه که مشکلاتی برای سایر دانشجویان به جهت امکانات به وجود می‌آورد. البته در حال حاضر این مقررات به وضعیت سابق بازگشته و همان مبلغ ۳ هزار تومان دریافت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز