خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات، علم و تکنولوژی تانزانیا با فرهادی دیدار و گفتگو کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۱۱

آمادگی داریم که کرسی زبان فارسی، اسلام شناسی و ایران شناسی را در کشور تانزانیا دایر و همچنین استادان زبان فارسی را به این کشور نیز اعزام کنیم.

ماکامه‌نیا باراوا وزیر ارتباطات، علم و تکنولوژی تانزانیا با دکتر محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در محل این وزارت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، فرهادی در این دیدار که در حاشیه کنفرانس وزیران علوم، فناوری و نوآوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به هیئت تانزانیایی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری آموزشی و تحقیقاتی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ دانشجو از کشور تانزانیا در دانشگاه های کشورمان به صورت بورسیه مشغول تحصیل هستند، آمادگی آموزش عالی کشورمان را برای ارائه بورس تحصیلی سالانه به ۱۰ نفر از دانشجویان تانزانیایی اعلام کرد.

فرهادی افزود: آمادگی داریم که کرسی زبان فارسی، اسلام شناسی و ایران شناسی را در کشور تانزانیا دایر و همچنین استادان زبان فارسی را به این کشور نیز اعزام کنیم.

در ادامه وزیر ارتباطات، علم و تکنولوژی تانزانیا ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر میهمان نوازی و استقبال گرم و صمیمانه اظهار داشت: روابط ایران و تانزانیا، روابطی دیرینه و خوب است و امیدوارم این روابط در مسیر رشد و شکوفایی ادامه یابد.

وی افزود: ما وزرای علوم و فناوری می توانیم در راستای ارتقای روابط بین دو کشور گام برداریم و علم و فناوری مرز نمی شناسد و مسئله ای فرا مرزی است.

وزیر ارتباطات، علم و تکنولوژی تانزانیا ضمن تشکر از کشورمان به خاطر اعطای بورسیه به دانشجویان تانزانیایی، قول مساعد داد که این ۱۰ دانشجو که به نمایندگی از این کشور به ایران برای تحصیل می آیند، دانشجویانی با اخلاق باشند تا موجبات تقویت روابط دو کشور را فراهم آورند.

وی همچنین خواستار کمک در زمینه های نانوتکنولوژی و بیوتکنوژی شد و افزود: امیدواریم با همکاری با جمهوری اسلامی ایران تحول عظیمی در کشورمان به وجود آوریم.

ماکامه‌نیا باراوا همچنین خواستار مذاکره با رؤسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشورمان شد و خواستار اعزام دانشجو در مقطع Phd به کشورمان شد.

وی درخصوص تأسیس پارک های علم و فناوری بیان داشت: امید است با همکاری های بین دو کشور زمینه انتقال فناوری و تکنولوژی فراهم شود و برای ما بسیار حائز اهمیت است که در زمینه تکنولوژی با کشور ایران همکاری کنیم.

وزیر ارتباطات، علم و تکنولوژی تانزانیا با بیان اینکه این کشور دارای منابع و معادن فراوان طلا، الماس و اورانیوم می باشد اظهار داشت: انتقال تکنولوژی از سوی کشور ایران می تواند در این زمینه کمک شایانی به ما کند.

وی در خاتمه از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان برای بازدید از جاذبه های گردشگری تانزانیا دعوت کرد و گفت: امیدوارم با ادامه این همکاری‌ها روابط بین دو کشور ایران و تانزانیا در مسیر متعالی رشد یابد.

فرهادی نیز در پایان این دیدار قول مساعد همکاری در تمامی موارد مطرح شده را اعلام کرد و گفت: هیئت تانزانیایی همچنین بازدیدی از یکی از پارک های علم و فناوری خواهند داشت و آمادگی داریم که برای ایجاد پارک های علم و فناوری و مراکز رشد با کشور تانزانیا همکاری های لازم را انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز