خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر داد:

ایجاد ۵۲ رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۲۵۲

به نظر می‌رسد؛ مهم‌ترین عامل ناکارآمدی آموزش‌ها، صوری شدن آن‌ها به دلیل خلط میان دو مفهوم گواهی حضور و گواهی احراز صلاحیت است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در دومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی گفت: ۵۲ رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمود مهرمحمدی با اشاره به این شعار راهبردی، که دانشگاه فرهنگیان رکن تحول و تعالی در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این دانشگاه موثر‌ترین عامل تحول و تعالی است که باید تأمین و تربیت کننده نیروی انسانی باشد که از طریق تامین این عامل راهبردی سرنوشت نظام و تعلیم و تربیت را رقم می‌زند.

وی، خاطر نشان کرد: البته نیروی انسانی تنها عامل تأثیرگذار در فراهم نمودن همه شرایط مساعد رشد و یادگیری نیست و در توفیق و عدم توفیق نظام آموزشی عوامل فراوان دیگری نیز نقش و سهم دارند اما به نظر صاحبان اندیشه، عرصه نیروی انسانی خلاق و فکور می‌تواند تا مرز خارق العاده‌ای پیش برود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه، با اشاره به چگونگی ایجاد این تغییرات گفت: با مقاومت در زمینه توسعه کمی و پافشاری بر تبدیل شدن به یک نهاد راهبردی واقعی زمینه دستیابی به این هدف و تحول مورد نظر فراهم می‌شود.

مهرمحمدی، در ادامه به موضوعات «بازنگری در تشکیلات و پیش بینی دو حوزه مدیریتی متمرکز بر توسعه حرفه‌ای منابع انسانی»، «نو آوری در حوزه ماموریت تربیت معلم پیش از خدمت: دانشجو معلم دارای تضمین شغلی» و «چالش‌های پیش رو» پرداخت.

وی، پیرامون بازنگری در تشکیلات این دانشگاه و پیش بینی دو حوزه مدیریتی متمرکز برای توسعه حرفه‌ای منابع انسانی با اشاره به تشکیلات پیش بینی شده در مرحله نخست یعنی، «مرکز بهسازی منابع انسانی و تحصیلات تکمیلی» مطالبی عرضه کرد و به بیان برنامه‌های بلند مدت در این راستا نظیر: تصویب ورود دانشگاه فرهنگیان به دایر نمودن حدود ۵۲ رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد توسط هیات امنای دانشگاه پرداخت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه برنامه‌های کوتاه مدت را مورد توجه قرار داد و این برنامه‌ها را مسیر بسیار مهیج و چالش برانگیزی برشمرد که هم از نظر روشی و هم از نظر محتوایی، اقداماتی تاسیسی محسوب می‌شوند.

وی، با اشاره به تبدیل شدن به یگانه مرکز و مرجع تخصصی برای سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای به جای عهده دار شدن مسئولیت اجرا و عرضه آموزش‌ها، گفت: به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل ناکارآمدی آموزش‌ها، صوری شدن آن‌ها به دلیل خلط میان دو مفهوم گواهی حضور و گواهی احراز صلاحیت است.

مهرمحمدی، گفت: با مطرح شدن طرح «رتبه بندی معلمان» این مسئله می‌تواند تشدید شود و نیاز به یک مرجع تخصصی سنجش جدی‌تر احساس می‌شود.

وی، در ادامه سخنان خود به بیان مطالبی پیرامون تشکیلات دوم «دفتر بالندگی حرفه‌ای در معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت» پرداخت و گفت: نیروی انسانی دانشگاه در سطوح و رسته‌های متعدد اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی نیازمند برنامه ریزی دقیق برای دست یابی به توانمندی‌های حرفه ایست، طراحی چگونگی تبدیل شدن دانشگاه به یک سازمان یادگیرنده در اینجا اتفاق می‌افتد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگر سخنان خود، به بیان مطالبی پیرامون نو آوری در حوزه ماموریت تربیت معلم پیش از خدمت پرداخت و گفت: شاید ماموریت مهم‌تر دانشگاه فرهنگیان به یک اعتبار همین ماموریت تربیت نسل جدید معلمان کنشگر، فکور، خلاق، داننده، موقعیت‌شناس و دارای کنش موقعیتی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز