خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

واردات فناوری طی چند سال گذشته کمتر شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۵۸

حضور فناوری‌ها و محصولات شرکت‌های دانش بنیان که با بهره‌گیری از دانش داخلی به بومی‌سازی و تولید انبوه منجر شده‌اند، ستودنی است.

وزیر علوم گفت: همکاری‌ها و اقدامات مشترک صورت گرفته بین معاونت علمی و وزارت علوم ممکن است؛ همپوشانی در فعالیت‌های علمی و فناوری کشور داشته باشد اما قطعا موازی کاری در آن وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی به همراه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ظهر امروز در سومین روز پنجمین نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل، از دستاورد‌ها و محصولات دانش بنیان استان‌های مختلف بازدید کرد.

فرهادی در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه‌های استانی، طرح‌های ویژه و طرح‌های کلان فناوری حاضر در نمایشگاه، از تلاش صورت گرفته در جهت توسعه فناوری ابراز خرسندی کرد.

بنا بر این گزارش، وزیر علوم ضمن تاکید بر اهمیت تبدیل دانش به فناوری و محصول دانش بنیان برای ایجاد اشتغال، نمایشگاه و رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را ارزنده ارزیابی کرد و افزود: حضور فناوری‌ها و محصولات شرکت‌های دانش بنیان که با بهره گیری از دانش داخلی به بومی سازی و تولید انبوه منجر شده‌اند و همچنین خلاقیت‌های حاضر در این نمایشگاه که در ابعاد مختلف با حمایت معاونت علمی و فناوری به تولید رسیده‌اند، ستودنی است.

وی با اشاره به ظرفیت کشورهای عضور عدم تعهد و ایجاد زمینه همکاری‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران با این کشور‌ها افزود: حضور وزرای علوم این کشور‌ها، زمینه افزایش همکاری‌ها در آینده شده است. وزرای علوم این کشور‌ها از مراکز تحقیقاتی و از پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی بازدید داشتند. در این دیدار‌ها مذاکرات بسیار خوبی انجام شده تا در زمینه تبادل دانش و فناوری همکاری‌هایی صورت بگیرد.

فرهادی با بیان اینکه واردات فناوری طی چند سال گذشته کمتر شده است، ابراز کرد: همکاری‌ها و اقدامات مشترک صورت گرفته بین معاونت علمی و وزارت علوم ممکن است همپوشانی در فعالیت‌های علمی و فناوری کشور داشته باشد اما قطعا موازی کاری در آن وجود ندارد.

تحقق اقتصاد دانش بنیان با مساعدت مجلس

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در این بازدید، وزارت علوم را از نهادهای مؤثر در گسترش اقتصاد دانش بنیان ارزیابی کرد و افزود: در حوزه کاربردی ساختن پژوهش‌ها و ورود فناوری‌های دانشگاه، وزارت علوم می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کند.

وی همچنین از تصویب بودجه سیصد میلیون دلاری صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و افزود: با مساعدت مجلس و گام خوبی که در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان برداشته شده، امیدواریم بتوانیم سال آینده با قدرت بییش تری در مسیر اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گام برداریم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همکاری معاونت علمی و وزارت علوم، با حمایت خوبی که مجلس در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام داده است بتواند روند اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را تسریع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز