خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

بخش‌های صنعت و تجارت به توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۲۳

حتی بخش های صنعت و تجارت باید در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در هنرستان ها آموزش و پرورش را کمک کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت های نظام تعلیم و تربیت در طول ۳۶ سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تجربیات آموزشی ایران می تواند مورد استفاده کشور های منطقه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی در دیدار با وزیر آموزش، علوم و فناوری صربستان، با بیان این که ۱۳ میلیون دانش آموزدر ۱۰۵ هزار مدرسه تحصیل می کنند، اظهارکرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، پوشش تحصیلی دختران رشد چشم گیری داشته است دراین راستا تجربیات خوبی داریم که برای انتقال این تجربیات نیز آمادگی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که به دلیل پراکندگی جمعیت در برخی از مناطق روستایی و دور افتاده برای جذب دانش آموزان اقدام به تاسیس مدارس شبانه روزی کردیم، تصریح کرد: آموزش و پرورش متولی ۵۰۰۰ مدرسه با جمعیتی کمتر از ۵ دانش آموز است. به همین دلیل توسعه مشارکت را به عنوان یک سیاست راهبردی اتخاذ کردیم چون دولت به تنهایی قادر به اداره امور آموزش و پرورش نیست.

وی خاطرنشان کرد: حتی بخش های صنعت و تجارت باید در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در هنرستان ها آموزش و پرورش را کمک کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، افزود: در این سند، ۱۳۱ راهکار در قالب برنامه های اجرایی با استفاده از یک نقشه راه تهیه شده است.

فانی با اشاره به بیان این که دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان با دارا بودن یکصد دانشکده به تربیت معلم می پردازد و دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی نیز دانشکده های فنی تحت پوشش دارد.

وی تاکید کرد: راه تحول در نظام های آموزشی تحول در نیروی انسانی است و به همین دلیل در این دو دانشگاه ما به تربیت و بهسازی نیروی انسانی متخصص توجه ویژه شده است.

فانی با بیان اینکه پدیده " بی سوادی " قابل حل است، خاطرنشان کرد: در این راستی گام موثری برای ریشه کنی بی سوادی در ایران برداشته شده است که می توان به ارائه مشوق ها اشاره کرد.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان این که آماده ارائه تجربیات نوین آموزشی خود به کشورهای مختلف هستیم، خطاب به وزیر علوم کشور صربستان گفت: هیئت های کارشناسی کشور صربستان می توانند با برگزاری نشست های علمی، از تجربیات مفید کشور ایران بهره ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز