خبرگزاری کار ایران

سرخو در جمع شورایاران محله سبلان :

بودجه‌های‌ مصوب شورای شهر کجا هزینه می‌شود/عزم شورای شهر برای ‌برخورد با پیمانکاران بی‌صلاحیت

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۱۸۸

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران،‌ با حضور در سرای محله سبلان در نشستی به بررسی و پیگیری مشکلات این محله پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این جلسه که با حضور اعضای شورا‌یاری،‌ هیات امنای محله و برخی از مدیران و معاونان شهرداری ناحیه برگزارشد، مسائل، مطالبات، پیشنهادها و طرح‌های ساکنان محله مطرح شد و  سرخو به عنوان عضو شورای شهر- نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری- قول همکاری و پیگیری داد. یکی از مهمترین نقاط قوت این جلسه حضور سه سطح از مدیریت شهری(شورای شهر-شهرداری- شورایاری محله) در کنار هم بود. در حقیقت حضور لایه‌های مختلف مدیریت شهری در کنار هم قدم مهمی در راستای مدیریت یکپارچه شهری محسوب می‌شود.

شهر یا کارگاه ساختمان‌سازی

 در ابتدای این جلسه یکی از اعضای شورایاری محله سبلان با اشاره به مشکلات ترافیکی شدید محله عنوان کرد: بارها مشکلات ترافیکی منطقه را به شهردار ارائه داده‌ایم،اما تا کنون  پاسخی دریافت نکردیم و شهر فقط تبدیل به کارگاه ساختمان‌سازی شده است. اصول شهرسازی رعایت نمی‌شود، نماسازی‌های بسیاری از ساختمان‌های محله ناقص است،‌زیرسازی اصولی وجود ندارد و زمین در برخی محلات نشست کرده است،روشنایی محلات تکمیل نیست و به صورت ناهماهنگ پراکنده شده است. با اداره برق و اداره مخابرات نیز جلسات متعدد و برگزار شد، اما هیچکدام تا امروز به نتیجه نرسیده است.

یکی دیگر  از اعضای شورایاری که مدیریت  یکی از مدارس محله را به عهده داشت به کمبود امکانات ورزشی کافی در منطقه ۷  اشاره کرده و خواستار رسیدگی  به این مسئله شد و تصریح کرد:با گذشت چند سال  پیمانکار شهرداری فقط توانسته است ۵۵ درصد از مسجد محل را تکمیل کند. بارها با شهردار تهران  دیدار کردیم و مسئله را با او در میان گذاشتیم اما هنوز کار مسجد پایان نیافته و هر بار می‌گویند پول یا اعتبار نداریم.

نامزد پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر تهران در پاسخ به بحران‌ها موجود در محله به مشکلات عمومی شهر اشاره کرده و افزود: بافت فرسوده،‌کمبود فضای سبز و فضای عمومی مشکل عمومی همه تهران است. البته شهرداری مکلف بود تا سال ۹۲، ۱۰درصد بافت فرسوده را نوسازی کند،‌اما فقط سالی یک درصد پیشروی‌ کردند و با این سرعت ۱۰۰ سال زمان می‌برد تا تمامش کنند!

وی با اشاره به خطر شدید زلزله و گسل‌های خطرناکی که در تهران وجود دارد و فاجعه‌ای که این شهر و شهروندانش را تهدید می‌کند،ادامه داد: در برنامه پنج‌ساله دوم، مقرر شد شهرداری اگر توان نوسازی خانه‌های فرسوده را ندارد،حداقل معابر را عریض کرده و ساختمان‌های عمومی تاسیس کند. با  تعریض معابر،احداث فضای عمومی و اقداماتی از این دست، مردم برای سرمایه‌گذاری تشویق شده و با رونق ساخت و ساز مطمئنا بحران بافت فرسوده کاهش می‌یابد.  

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرتهران تصریح کرد: شهرداری نیز با این مسئله موافق ست که تعریض  معابر تنها راهکار بافت فرسوده است اما تاکنون اقدامی صورت نداده.البته در طرح تفضیلی به تعریض معابر و مشکلات ترافیکی محله پرداخته شده که باید اجرایی شود.

وی اتمام مسجد محل  را نیز جزو تعهدات شهرداری دانست و با توجه به اینکه شهرداری همیشه در پروژه‌های عمرانی از برنامه عقب است،اضافه کرد: درخواست‌ها باید به صورت جداگانه بررسی شود و برای آنکه بتوان به نتیجه رسید باید پیگیری‌های شما مکرر باشد.

بودجه ها کجا هزینه می‌شود؟

سرخو ادامه داد: در بعضی موارد بودجه،در شورای شهر تصویب شده اما تخصیص نیافته است. در صورت مشاهده با چنین مواردی اعلام شود تا شخصاً به کمیسیون بودجه شورا و بودجه شهرداری مراجعه کرده و پیگیر شویم شاید جای دیگر هزینه شده است.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص خرید زمین توسط شهرداری و اختصاص آن به فضای عمومی – فرهنگی و فضای سبز تصریح کرد: در چنین مواردی باید قیمت کارشناسی اعلام شده و شهرداری نسبت به خرید ملک مربوطه اقدام کند.هرچند در مواردی مانند منطقه  کن در غرب تهران، زمانی که شورای شهر از شهرداری درخواست کرد باغ را تملک کند، مالکان قیمت را دو برابر کردند! در این شرایط نگاه کارشناسی اهمیت فراوان دارد و باید املاک توسط کارشناس قیمت گذاری شود.

در ادامه اعضای شورایاری یکی از بحران‌های اصلی محله را استخدام پیمانکاران بدون صلاحیت توسط شهرداری دانستند و سرخو در پاسخ به این مشکل تصریح کرد: بحث نظارت بر پیمانکاران باید به صورت موردی گزارش شده تا شورای شهر پرونده مورد نظر را بررسی کرده و مشخص کند چرا به پیمانکاری که صلاحیت لازم نداشته پروژه‌ای تعلق گرفته و در چه شرایطی این قرارداد داده شده.

محله سبلان در منطقه ۷ تهران واقع شده و نزدیک به ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد. این محله که توسط دو اتوبان امام علی و صیاد شیرازی احاطه شده است،‌از محلات نسبتا قدیمی  و باهویت تهران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز