خبرگزاری کار ایران

افتتاح بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی گاز خاورمیانه تا ۲ هفته آینده

کد خبر : ۱۰۹۳۵۸

با توجه به این که در زمستان مصرف ۶ برابر تابستان و پاییز است و با توجه به مصرفی که اضافه شده است ما وظیفه داریم هم تولید هم انتقال و هم مصرف را با هم در یک راستا توسعه دهیم. و همچنین باید از ظرفیت در تولید استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت‌ملی گاز از افتتاح مخزن شورجه که بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی خاورمیانه است تا ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رضا عراقی معاون وزریر نفت در حاشیه همایش تخصصی اتحادیه بین‌المللی گاز(IGU) که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: این همایش که با حضور ۷۹ کشور دنیا برگزار شده است، مسایل گازی را اعم از فنی، ذخیره سازی و مسایلی در خصوص ارتباط با بازار جهانی معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل چند کارگروه است که این کارگروه‌ها به گروه های کوچکتری تقسیم می‌شود که جلسه‌ای که هم اکنون در تهران برگزار شده جزء یکی از این زیرگروه‌ها است و در آن در خصوص مسائلی مربوط به ذخیره‌سازی گاز و آخرین تکنولوژی‌ها در مورد مخازن و تاسیس بحثمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز از افتتاح بزرگترین مخزن شورجه که بزرگترین مخزن ذخیره سازی در خاورمیانه است، تا ۲ هفته آینده خبر داد و افزود: مطالعات خوبی انجام شده و با توجه به این که تا ۲ ماه آینده خیلی مشکل گاز نداریم عملیات تزریق انجام می دهیم و از بعد از آن که هوا سرد می شود برداشت می کنیم.

عراقی با تامین گاز زمستانی گفت: با توجه به این که در زمستان مصرف ۶ برابر تابستان و پاییز است و با توجه به مصرفی که اضافه شده است ما وظیفه داریم هم تولید هم انتقال و هم مصرف را با هم در یک راستا توسعه دهیم. و همچنین باید از ظرفیت در تولید استفاده کنیم.

وی افزود: در گازرسانی گاز خانوار تمام تلاش خود را می کنیم تا از راه های مختلف امنیت را برای خانوارها تامین کنیم و تمام تمهیدات را به کار گرفته ایم تا به مشکل برخورد نکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز