خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات پتروشیمی درگفتگو با ایلنا:

معاملات پتروشیمی در بورس منوط به تعیین تکلیف با گمرک شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۳۲

در حال حاضر معاملات پتروشیمی در بورس رسما متوقف نشده اما کمتر عرضه می شود / هنوز مشخص نیست ۵ درصد کسری که گمرک درنظر گرفته بابت میزان تبخیر کالای صادراتی است یا تخفیف برای حمایت از صنایع داخلی و یا صرفا برای حمایت از مصرف کننده داخلی است.

عرضه کالای پتروشیمی در بورس با ۵ درصدی که گمرک از صادرکننده دریافت میکند، با مشکل مواجه شده است.

حسن خسروجردی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر توقف معاملات پتروشیمی در بورس به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر معاملات پتروشیمی در بورس رسما متوقف نشده اما کمتر عرضه می شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات پتروشیمی تصریح کرد: در بخش صادرات محصولات پتروشیمی، گمرک ۵ درصد بابت کالایی که ارزش ۹۵ درصد فوب خلیج فارس دارد دریافت کند و قیمت کالایی که در بورس معامله می شود ۵ درصد افزایش می یابد که این امر قیمت را از حد متعارف بالاتر برده و صادرکننده را یا چالش مواجه می کند.

وی افزود: هنوز مشخص نیست ۵ درصد کسری که گمرک درنظر گرفته بابت میزان تبخیر کالای صادراتی است یا تخفیف برای حمایت از صنایع داخلی و یا صرفا برای حمایت از مصرف کننده داخلی است.

خسروجردی خاطرنشان کرد: هنوز تکلیف کالاهای صادراتی با گمرک مشخص نیست و تمام مسایل به هم گره خورده است.

وی توضیح داد: در حوزه رقابت ۵ درصد بر نرخ کالاها افزوده می شود بنابراین هنوز مشخص نیست چه کالاهایی شامل تخفیف می شود و دلیل تخفیف ها چیست و اینکه تخفیف ها برای حمایت از تولیدکننده است یا مصرف کننده.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات پتروشیمی همچنین گفت: برخی کالاها ممکن است در بورس عرضه شوند اما چه برای عرضه و چه خرید مورد استقبال قرار نگیرند، بنابراین تا زمان مشخص نشدن این مباحثعرضه کالای پتروشیمی در بورس معلق خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز