خبرگزاری کار ایران

طرح ملی " سی‌ان‌جی " سرمایه ملی را به باد داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸۱

پس از دو - سه ماه استفاده از سی‌ان‌جی؛ نشیمن‌گاه موتور به خصوص پایه‌های سو‌آپ اتومبیل پر از جرم می‌‌شود و برای جرم‌گیری باید موتور ماشین پایین بیاید. این کار بعد از دو بار تکرار شدن به تعویض سو‌آپ نیاز پیدا می‌کند.

ایلنا: رییس جایگاه‌داران سی‌ان‌جی؛ اجرای طرح سی‌ان‌جی را تنها موجب از بین رفتن سرمایه ملی دانست که با سیاست " طرح ملی " در دولت نهم اجرا شد.

بیژن حاج محمدرضا(رییس جایگاه‌داران سی‌ان‌جی) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از اجرای طرح سی‌ان‌جی در دولت نهم اظهار داشت: سی‌ان‌جی گاز طبیعی استخراجی و گاز رو یا زیر فرآورده‌های نفتی است که به هیچ عنوان سوخت پاک محسوب نمی‌شود. همچنین در هیچ کجای دنیا به عنوان سوخت برتر مطرح نشده است.

وی بااشاره به اجرای این طرح در آن زمان به دلیل اینکه سوخت ارزان و پاک محسوب می‌شد، گفت: به دلیل اجرای هدفمندی یارانه‌ها و افزایش بهای انرژی این سوخت وارد جایگاه‌ها شد؛ درخصوص قیمت در ابتدا شهروندان بهای کمی می‌پرداختند و مقرون به صرفه بود اما در ادامه با افزایش بهای سوخت سی‌ان‌جی، دست‌آوردی جز آسیب رسیدن به خودروی کسانی که مصرف کننده بودند؛ نداشت.

حاج‌محمد‌رضا تصریح کرد: پس از دو - سه ماه استفاده از سی‌ان‌جی؛ نشیمن‌گاه موتور به خصوص پایه‌های سو‌آپ اتومبیل پر از جرم می‌‌شود و برای جرم‌گیری باید موتور ماشین پایین بیاید همچنین این کار بعد از دو بار تکرار شدن به تعویض سو‌آپ نیاز پیدا می‌کند.

رییس جایگاه‌داران سی‌ان‌جی ادامه داد: درحال حاضر تاکسی‌دارانی که از سی‌ان‌جی به عنوان سوخت مصرفی خودروی خود استفاده می‌کنند برای بالارفتن از سربالایی‌ها با مشکل مواجه هستند و مجبورند از بنزین سوپراستفاده کنند.

حاج‌محمد‌رضا با بیان این‌که اجرای این طرح از ابتدا کار اشتباهی بود، اذعان داشت: ما چندین بار این انتقاد را به دولت کردیم که این طرح تنها سرمایه کشور را از بین می‌برد اما با این سیاست که این طرح ملی است؛ ادامه پیدا کرد و این بازی‌ای بود که رییس دولت قبل با مردم راه انداخت.

ال‌پی‌جی به جای سی‌ان‌جی

وی با اشاره به شرایط مناسب تولید و حتی صادرات ال‌پی‌جی در زمان دولت دهم افزود: ال‌پی‌جی یا گاز مایع ممکن است هزینه بالاتری نسبت به بنزین داشته باشد اما سوختی است که نه به خودرو آسیب می‌رساند و نه موجب آلوده شدن محیط زیست می‌شود.

حاج محمدرضا تصریح کرد: با وجود مهیا بودن شرایط در آن زمان برای استفاده از این گاز متاسفانه هیچ بهایی به آن داده نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز