خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی گاز در گفتگو با ایلنا:

افتتاح مخزن شوریجه دو ماه پس از تزریق گاز انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۸۵

پیش از این وعده تزریق گاز به این مخزن ذخیره‌سازی گاز در تیرماه داده شده بود اما به دلیل افزایش مصرف گاز در فصل گرم نسبت به سالهای گذشته این امر صورت نگرفت و مطرح شد که درحال حاضر امکان تزریق گاز به مخزن شوریجه نیست و گویی قرار است با تاخیر هفته آینده این اتفاق صورت گیرد.

ایلنا: حمیدرضا عراقی(مدیرعامل شرکت ملی گاز) درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درخصوص افتتاح مخزن ذخیره‌سازی شوریجه اظهار داشت: این مخزن دو ماه پس از تزریق گازی که صورت خواهد گرفت؛ انجام می‌شود.

وی افزود: شوریجه به عنوان بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی گاز خاورمیانه محسوب می‌شود و برای تزریق گاز آماده است که در هفته آینده تزریق گاز صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، پیش از این وعده تزریق گاز به این مخزن ذخیره‌سازی گاز در تیرماه داده شده بود اما به دلیل افزایش مصرف گاز در فصل گرم نسبت به سالهای گذشته این امر صورت نگرفت و مطرح شد که درحال حاضر امکان تزریق گاز به مخزن شوریجه نیست و گویی قرار است با تاخیر هفته آینده این اتفاق صورت گیرد.

عراقی درخصوص تعداد چاه‌های آماده این میدان و میزان گاز تزریقی اطلاعاتی نداد.

مسعود سامی‌وند مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز پیش از این از برداشت گاز از این مخزن تا پایان امسال خبر داده و گفته بود: براساس برنامه‌های پیش بینی شده امسال مقداری گاز از مخزن ذخیره سازی شوریجه برداشت خواهد شد.

وی درخصوص میزان ظرفیت تزریق گاز در شوریجه گفته بود: ظرفیت تزریق گاز به این مخزن با دارا بودن ٣ ردیف توربوکمپرسور، ١٠ میلیون متر مکعب است که در مرحله نخست، برداشت از ذخایر گازی این مخزن با یک ردیف یعنی ٣ تا ۴ میلیون متر مکعب آغاز و به تدریج افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز میزان برداشت گاز از شوریجه را به شرایط بیان کرد و افزود: درصورت شروع نشدن زود هنگام سرما، تزریق و ذخیره سازی ادامه خواهد داشت، و تلاش ما برداشت گاز از این مخزن روزانه ٣ تا ٧ میلیون متر مکعب گاز، خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز