خبرگزاری کار ایران

چیت‌چیان درجمع خبرنگاران:

تثبیت هزینه انشعاب برق در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۶۴

آیین‌نامه‌ای که از گذشته در خصوص دریافت هزینه انشعاب وجود داشت حدود ۲۰ روز پیش مورد بازنگری قرار گرفت

برای این که مردم با قیمت‌های متفاوت انشعاب برق مواجه نشوند و از خواسته‌های غیرمعقول در زمان وصل انشعاب در امان باشند اقدام به تثبیت هزینه انشعاب برق در سراسر کشور کردیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا حمید چیتچیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح تست بنچ توربین ۲۵ مگابایتی گروه مپنا ضمن تاکید این مطلب که تاکنون افزایش قیمت برق نداشته‌ایم اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای که از گذشته در خصوص دریافت هزینه انشعاب وجود داشت حدود ۲۰ روز پیش مورد بازنگری قرار گرفت، ‌ در این آیین‌نامه برای دریافت حق انشعاب سه بخش هزینه انشعاب، هزینه دستگاه‌های اندازه گیری و هزینه نیرو رسانی وجود داشت.

وزیر نیرو ادامه داد: هزینه انشعاب از سال ۸۳ ثابت بوده و تاکنون نیز ثابت است اما دو بخش دیگر در زمان وصل انشعاب از مردم دریافت می‌شد؛ هزینه نیرو رسانی و هزینه دستگاه‌های اندازه گیری به صورت شهر به شهر و منطقه به منطقه متفاوت بود که این امر باعثسوءاستفاده می‌شد.

چیتچیان با تاکید براینکه این تفاوت مطالبه از مردم موجب سوءاستفاده می شد، افزود: برای این که مردم با قیمت‌های متفاوت انشعاب برق مواجه نشوند و از خواسته‌های غیرمعقول در زمان وصل انشعاب در امان باشند اقدام به تثبیت هزینه انشعاب برق در سراسر کشور کردیم.

وزیر نیرو با اشاره به برگزاری حلسه دوم شورای عالی آب با حضور رئیس جمهور افزود: در ۱۶ سال گذشته و در طول فعالیت ۴ دولت تنها ۷ بار جلسه شورای عالی آب برگزار شده است در صورتی که در ۲ ماه و نیمی که از طول عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد جلسه دوم این شورا فردا برگزار خواهد شد و این به دلیل بحرانی بودن مساله آب در کشور اهمیت پیدا می کند.

چیتچیان در خصوص راهکارهایی برای رفع معضل تامین آب کشور اندیشیده شده گفت: کاهش اتلاف شبکه آب و تنظیم فشار به نحوی که مساله آب مدیریت شود در برنامه قرار خواهد گرفت، ‌ این راهکار در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که صرفه جویی مصرف آن مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت نتیجه مثبتی نخواهد داشت همچنین بیشترین مصرف آب در کشاورزی است که در صورت مدیریت این حوزه بسیاری ازمعضلات آب کشور حل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز