خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور گاز:

معوقه چهار ماهه نخست امسال در قبوض بعدی مشترکان گاز اعمال می‌شود / افزایش گاز قطعی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۹۷

بر اساس قانون بودجه سال ١٣٩٢ از ابتدای امسال می‌بایست این افزایش اعمال می‌شد، این در حالی است که از مرداد ماه امسال نیز بند عوارض به قبوض اضافه شده و معوقه چهار ماه نخست امسال نیز در قبوض بعدی مشترکان اعمال خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز، در مورد افزایش " قیمت گاز " به دلیل گنجاندن بند عوارض در قبوض گفت: بر اساس قانون بودجه سال ١٣٩٢ از ابتدای امسال می‌بایست این افزایش اعمال می‌شد، این در حالی است که از مرداد ماه امسال نیز بند عوارض به قبوض اضافه شده و معوقه چهار ماه نخست امسال نیز در قبوض بعدی مشترکان اعمال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عراقی در حاشیه همایش گاز دیروز، امروز و فردا در جمع خبرنگاران گفت: در مورد بهره برداری از مخزن ذخیره سازی شوریجه گفت: این مخزن آماده ذخیره سازی است، در همین حال به دلیل نیاز تزریق گاز به شبکه اصلی برای تامین سوخت رسانی، امسال این مخزن به بهره برداری نخواهد رسید و ذخیره سازی گاز طبیعی در شوریجه به سال ۹۳ موکول می‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: اردیبهشت ماه سال آینده با کاهش دوباره مصرف گاز در کشور، تزریق گاز به مخزن ذخیره سازی شوریجه آغاز خواهد شد.

عراقی همچنین گفت: امسال از مخزن ذخیره سازی سراجه قم بهره برداری خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: دولت، مجلس و وزیر نفت تاکید دارند خطوط اصلی انتقال گاز ایران ایمن شود که این موضوع نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی در مورد افزایش قیمت گاز به دلیل گنجاندن بند عوارض در قبوض گفت: بر اساس قانون بودجه سال ١٣٩٢ از ابتدای امسال می‌بایست این افزایش اعمال می‌شد، این در حالی است که از مرداد ماه امسال نیز بند عوارض به قبوض اضافه شده و معوقه چهار ماه نخست امسال نیز در قبوض بعدی مشترکان اعمال خواهد شد.

معاون وزیر نفت در مورد تامین گاز و آمادگی این شرکت برای تامین سوخت زمستانی گفت: از نظر عملیاتی تمام اقدامات اعم از تعمیرات اساسی، آماده سازی خطوط انتقال، آماده سازی ایستگاه های تقویت فشار و دیگر تمهیدات لازم برای ارائه گاز مطلوب به مصرف کنندگان انجام شده است و بخشی از کمبود گاز نیز با جایگزینی سوخت نیروگاه‌ها انجام خواهد شد.

وی در همین حال با اعلام این که کمبود گاز در شرکت وجود دارد، گفت: این موضوع به امسال باز نمی گردد، بلکه در ٢٨ سال گذشته صنعت نفت کشور با کمبود گاز مواجه بوده است زیرا مصرف سریع تر از تولید و حرکت است.

عراقی اظهار داشت: تولید بیشتر از فازهای پارس جنوبی و خطوط انتقال جدبد گاز نیازمند سرمایه گذاری پالایشی نیاز دارد که به مساعدت دولت و مجلس نیاز است، در غیر این صورت در سال های آتی نیز با کمبود گاز مواجه خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز