خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو:

۵۰ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های خصوصی تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۹۶

کمبود شدید منابع مالی، وجود بدهی‌های هنگفت، عدم تناسب بین هزینه تمام شده تولید برق و قیمت فروش آن، نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت کالا و خدمات و موضوع یارانه‌های برق از جمله مشکلاتی است که امروز صنعت برق ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد از کل برق کشور توسط نیروگاه‌های خصوصی تامین می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی برق با اشاره به موفقیت‌های پژوهگران ایران در صنعت برق اظهار داشت: این ظرفیت و توانمندی از مرزهای کشور فرا‌تر رفته به طوری که طی سالهای اخیر پژوهشگران ایرانی اعم از بخش صنعت و دانشگاه موفقیت‌های چشمگیری در مجامع و اجلاس‌های معتبر جهانی صنعت برق کسب کرده‌اند.
وی افزود: از جمله این موفقیت‌ها می‌توان به کسب رتبه اول پژوهشگران ایرانی طی ۲ سال متمادی در اجلاس بین المللی استکهلم اشاره کرد.
محمودی با اشاره به حمایت وزارت نیرو از طرحهای تحقیقاتی افزود: طرح‌هایی که جنبه کاربردی در صنعت برق داشته باشد و بتواند موجب افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌ها و در ‌‌نهایت ارائه خدمات مطلوب به مردم شود مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به مشکلات موجود افزود: کمبود شدید منابع مالی، وجود بدهی‌های هنگفت، عدم تناسب بین هزینه تمام شده تولید برق و قیمت فروش آن، نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت کالا و خدمات و موضوع یارانه‌های برق از جمله مشکلاتی است که امروز صنعت برق ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
محمودی با بیان برنامه‌های وزارت نیرو برای خروج از این بحران گفت: توسعه عملکرد بازار برق و حضور در بورس انرژی، کاهش سالانه یک درصد تلفات برق، افزایش سالانه یک درصد راندمان تولید و دستیابی به راندمان ۴۱ درصد در کل نیروگاه‌ها و اجرای شبکه هوشمند از جمله این اقدامات به‌شمار می‌رود.
قائم مقام وزیر نیرودرارتباط با مشارکت بخش خصوصی در تولید برق گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد از کل برق کشور توسط نیروگاه‌های خصوصی تامین می‌شود و وزارت نیرو از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت برق به شدت استقبال خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز