خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در گفت و گو با ایلنا:

صادرات ۳ درصد از برق تولیدی کشور / پتانسیل ایران جهت تبدیل به هاب تامین برق منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۵۷

هم اکنون با تمامی کشورهای همسایه که مرز خاکی داریم، ارتباط الکتریکی برقرار است و همچنین ارتباط با همسایگان جنوبی حاشیه خلیج فارس نیز با کابل زیردریایی در حال انجام است.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو هم اکنون سالانه در حدود ۸ میلیارد کیلووات ساعت برق ایران به کشورهای منطقه صادر می شود که این میزان برابر حدودا ۳ درصد برق تولیدی کشور است.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کیفیت برق کشور اظهار داشت: از نظر وضعیت کیفی شبکه برق به حدی رسیده‌ایم که اکنون وضعیت شبکه برق کشور در زمینه کنترل و هدایت شبکه در رده‌های برتر جهانی است.

وی افزود: این مسئله برای برقراری ارتباطات الکتریکی و اتصال شبکه برق کشور به شبکه برق کشورهای منطقه ضروری است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه بسترهای لازم برای تبدیل شدن ایران به هاب تأمین انرژی برق منطقه وجود دارد، اظهار داشت: ‌هم اکنون سالانه در حدود ۸ میلیارد کیلووات ساعت برق ایران به کشورهای منطقه صادر می‌شود که این میزان برابر حدودا ۳ درصد برق تولیدی کشور است.

محمودی خاطرنشان کرد: مجموع ظرفیت اسمی تولید برق کشور از مرز ۷۰ هزار مگاوات گذشته و این مسئله، بستر مناسبی برای توسعه صادرات برق کشور است.

این مقام مسوول با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای توسعه صادرات برق گفت: هم اکنون با تمامی کشورهای همسایه که مرز خاکی داریم، ارتباط الکتریکی برقرار است و همچنین ارتباط با همسایگان جنوبی حاشیه خلیج فارس نیز با کابل زیردریایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: صادرات برق ایران به اروپا از طریق خاک کشورهای ارمنستان، آذربایجان و روسیه مد نظر قرار دارد و تلاش می کنیم در سالهای آتی این هدف محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز