خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت و گو با ایلنا:

احداثتنها ۳۸۰۰ مگاوات نیروگاه از نیاز پنج هزار مگاواتی برق کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۵۸

طرح‌های توسعه نیروگاهی متوقف نشده است بلکه تنها به دلیل کمبود منابع مالی روند توسعه آنها کندشده است.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به دلیل کمبود منابع مالی ۳۸۰۰ مگاوات از نیاز پنج هزار مگاواتی برق کشور در دست احداثاست و با تزریق منابع مالی این میزان افزایش پیدا می‌کند.

هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب که توسعه نیروگاه‌ها کند شده است، اظهار داشت: طرح‌های توسعه نیروگاهی متوقف نشده است بلکه تنها به دلیل کمبود منابع مالی روند توسعه آنها کندشده است.

وی افزود: در واقع طرح های توسعه نیروگاهی توقف بردار نیست زیرا افزایش تقاضای سالانه مصرف برق در کشور با افزایش جمعیت و به تبع آن رشد اقتصادی و رشد صنعتی، توسعه نیروگاهی کشور و افزایش ظرفیت تولید برق را الزام آور می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی به این نیاز، ضرورت دارد تا سالانه به طور متوسط ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید در بخش تولید برق کشور ایجاد شود.

این مقام مسوول در پاسخ به اینکه چه میزان ظرفیت جدید نیروگاهی هم اکنون در دست احداثاست، گفت: ‌ درحال حاضر ۳۸۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در دست احداثداریم که تلاش می‌کنیم این رقم با افزایش تزریق منابع مالی به ۵ هزار مگاوات برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز