خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جمع خبرنگاران خبرداد:

پرداخت بدهی پیمانکاران وزارت نیرو و راه از طریق اوراق مشارکت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۶۶

در سالهای اخیر به دلیل نابسامانی‌های موجود در ارز دولت نتوانسته به تعهدات خود در مقابل پیمانکاران عمل کند

نهاوندیان از پرداخت بدهی پیمانکاران وزارت نیرو و راه و شهر سازی از طریق اوراق مشارکت خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی آب وبرق در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در سال‌های اخیر صادرات غیرنفتی در دو حوزه کالا و خدمات داشتیم، اظهار داشت: موانعی که تحریم‌ها در خصوص خدمات بانکی بر ما تحمیل کرده تنها هزینه‌ها را بالا برده است اما نتوانسته مانع صادرات خدمات شود.

نهاوندیان در خصوص پرداخت بدهی پیمانکاران گفت: در سالهای اخیر به دلیل نابسامانی‌های موجود در ارز دولت نتوانسته به تعهدات خود در مقابل پیمانکاران عمل کند، اما هم اکنون دولت اهتمام دارد که این بدهی‌ها را پرداخت کند.

وی ادامه داد: به همین منظور باید بودجه منطقی برای این موضوع در نظر گرفته شود و بودجه سال ۹۳ به طور جدی مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی یکی از راهکارهای پرداخت بدهی‌ها را اوراق مشارکت بیان کرد و ادامه داد: در نظر داریم بدهی‌های پیمانکاران وزارت نیرو و راه و شهرسازی را از طریق این ابزار پرداخت کنیم که به این ترتیب اعتبار گذشته آنها احیاء شود.

نهاوندیان با اشاره به اینکه پیشرفت‌های بخش دیپلماسی اقتصاد کشور زمینه برای حضور شرکتهای ایرانی در حوزه انرژی فراهم خواهد شد اذعان داشت: علاوه بر فعالیت‌ها در زمینه صادرات خدمات فنی ومهندسی زمینه برای همکاری و مشارکت فنی و اقتصادی با سایر کشورهای خارجی در کشور فراهم کنیم.

وی در مورد حضور شرکتهای امریکایی دربخش صنایع انرژی ایران گفت: حضور شرکت‌های اروپایی و امریکایی در نمایشگاه آب و برق حکایت از این دارد که این شرکتها محدودیتی برای بازگشت به صنعت انرژی و بازگشت به صنعت ایران وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز