خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق مطرح کرد:

گرانی مواد اولیه و هزینه های مالی دو مشکل عمده صنعت برق

کد خبر : ۱۱۹۶۸۴

نوسان نرخ ارز، مشکلات نقدینگی و به ویژه ثبت تضامین از دیگر مشکلات جدی صنعت برق است و اگر دولت به این مشکلات رسیدگی نکند، بسیاری از پیمانکاران صنعت برق قادر به ادامه حیات نخواهند بود.

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق گفت: درحال حاضر گرانی مواد اولیه و هزینه‌های مالی، دو مشکل عمده صنعت برق هستند و در سال‌های اخیر وضعیت نامناسبی برای پیمانکاران صنعت برق به وجود آمده است.

به گزارش ایلنا، محمد فارسی(رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق) در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه وزارت نیرو بر ضعف‌های موجود، اظهار کرد: در حال حاضر گرانی مواد اولیه و هزینه‌های مالی، دو مشکل عمده صنعت برق هستند و در سال‌های اخیر وضعیت نامناسبی برای پیمانکاران صنعت برق به وجود آمده است.

وی افزود: اکنون از ۴۵۰ عضو سندیکای صنعت برق، تاکنون ۱۰ درصد از اعضا به دلیل مشکلات موجود از دور خارج شده‌اند و در صورت عدم توجه وزات نیرو، صنعت برق با مشکلات جدی تری نیز مواجه می‌شود.

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق با اشاره به تحریم‌ها نیز، اظهار کرد: نوسان نرخ ارز، مشکلات نقدینگی و به ویژه ثبت تضامین از دیگر مشکلات جدی صنعت برق است و اگر دولت به این مشکلات رسیدگی نکند، بسیاری از پیمانکاران صنعت برق قادر به ادامه حیات نخواهند بود.

فارسی در مورد کیفیت سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق نیز که در چهار روز گذشته برگزار شد، گفت: در این دوره تعداد شرکت‌های حاضر ۳۰ درصد رشد داشت و تعداد بازدیدکنندگان نیز دو برابر شده است که این موضوع نشان دهنده امیدواری شرکت‌کننده‌ها به آینده است و امیدواریم که دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه کند.

وی با تاکید بر اینکه رونق نسبی نمایشگاه امسال بدون پشتوانه و حمایت است، گفت: انتظار داریم تا وزارت نیرو نگاه خود را به سندیکای صنعت برق تغییر دهد چراکه این سندیکا هنوز هم برای جان گرفتن امیدوار است. درحال حاضر رقیبان ما در منطقه ازجمله ترکیه از دولت‌های خود تسهیلات بدون بهره می‌گیرند درصورتیکه در کشور ما، شرکت‌ها باید این بار مالی بهره را نیز تحمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز