خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

اجلاس اوپک فرصتی دوباره برای بازگشت قدرتمندانه ایران به بازار نفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۰۵

با توجه به نزدیک شدن به زمستان قطعا تقاضای نفت در سطح اروپا افزایش یافته و به تبع آن در قیمت‌ها نیز تاحدی افزایش خواهیم داشت.

به گفته عضو کمیسیون انرژی بازاریابی مناسب نفتی، تولید نفت برای بازگشت به سهمیه تولید قبلی در اوپک و همچنین بازسازی تاسیسات باید در سرلوحه اقدامات نفتی کشورمان قرار گیرد ضمن اینکه اجلاس اوپک فرصت دوباره برای بازگشت قدرتمندانه ایران به بازار نفت است.

عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دستاوردهای اجلاس اوپک برای کشورمان با توجه به نتیجه مذاکرات اخیر ژنو گفت: با توجه به لغو محاصرات اقتصادی کشور و بازگشت ایران به جایگاه اصلی خود در اوپک قطعا حرف اول را در اجلاس اوپک خواهد زد.

ان عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: در حال حاضر چشم‌انداز روشنی برای نفت متصور است و به این منظور باید افزایش تولید نفت داشته باشیم که لازمه آن بازسازی زیرساخت‌ها، چاه‌ها و پالایشگاه‌هاست به شرط اینکه مدیریت خوبی نیز داشته داشته باشیم.

تمیمی با اشاره به شرایط تحریم و کاهش سهم ۴میلیون بشکه‌ای نفت ایران در تولید اوپک و تلاش رقبایی چون عربستان و لیبی جهت افزایش تولید و جبران کاهش تولید نفت ایران، اظهار داشت: در حال حاضر با لغو تحریم‌ها و شرایط بهتر کشور به لحاظ صادرات، باید مجددا بازاریابی کرده و مشتریان از دست رفته را به بازار نفت کشور برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه کشور باید در اسرع وقت نسبت به جذب ۴۲ میلیارد دلار طلب نفتی خود اقدام کند، خاطرنشان کرد: بازاریابی مناسب نفتی، تولید نفت برای بازگشت به سهمیه تولید قبلی و همچنین بازسازی تاسیسات باید در سرلوحه اقدامات نفتی کشورمان قرار گیرد که قطعا این توانایی در وزیر نفت وجود دارد، ضمن اینکه اجلاس اوپک نیز جولانگاه خوبی برای رسیدن ایران به اهداف نفتی‌اش می‌باشد.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به لزوم افزایش تولید نفت گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمستان قطعا تقاضای نفت در سطح اروپا افزایش یافته و به تبع آن در قیمت‌ها نیز تاحدی افزایش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در تجارت جهانی و همچنین بازار نفت، رقابت حرف اول را می‌زند و با وجود نفت رقبایی چون شل در بازار باید علاوه بر افزایش کیفیت و کاهش دادن قیمت‌ها بتوانیم حضوری موثر و نقش‌آفرین در بازارهای نفتی داشته باشیم.

تمیمی یادآورشد: اگر ما نفت کشورمان را با قیمتی کمتر از دیگر تولیدکنندگان نفت بفروشیم ضرر نکرده ایم چون به همان میزان می‌توانیم تجهیزات مورد نیازمان را ارزان‌تر بفروشیم و ضمن اینکه بازارهای خود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی نیز خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص تعامل با عربستان در زمینه تولیدات نفتی نیز گفت: تعامل با عربستان علاوه بر اینکه به لحاظ سیاسی منجر به حل بسیاری از مشکلات در سطح خاورمیانه می‌شود باعثیکسان شدن اهداف در فاز نفتی شده و عربستان نیز خارج از سهمیه نفت اوپک نفتی نمی‌فروشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز