خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی به ایلنا خبرداد:

پیش‌بینی صادرات یک میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت در بودجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۲۹

با وجود مسایل مالی و چالش‌های موجود؛ برنامه‌های خوبی برای برون رفت از مشکلات پروژه‌های نفتی تدارک دیده شده ضمن اینکه اعلام بازگشت به تولید ۴ میلیون بشکه نفت نشان‌دهنده توان و اقتدار کشور است.

عضو کمیسیون انرژی از قطعیت در راه اندازی‌ ترین اول فاز ۱۲ پارس جنوبی خبر داد.

موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درخصوص میزان پیشرفت پروژه‌های نفتی گفت: با وجودی که چالش‌هایی در بخش بین‌الملل در زمینه تولید و صادرات نفتی کشور وجود دارد اما میزان تولید در نفت و گاز افزایش خواهد یافت به‌طوری که تا پایان سال میزان تولید گاز تا پایان سال ۱۰۰متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: با صادرات یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی بودجه ۹۳ محقق خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی از راه‌اندازی‌ ترین اول فاز ۱۲ پارس جنوبی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در رابطه با تکمیل فازهای ۱۵،۱۶، ۱۷و ۱۸ پارس جنوبی برنامه‌ریزی شده که امیدواریم با گامهای خوبی که برداشته شده تا پایان سال به نتایج خوبی نایل شویم.

وی وضعیت جایگاه ایران را در اوپک مثبت و مناسب ارزیابی کرده و اظهار داشت: با بررسی‌هایی که از تیم و پروژه‌های نفتی کشور انجام شده با وجود مسایل مالی و چالش‌هایی که وجود داشته برنامه‌های خوبی در جهت برون رفت از مشکلات تدارک دیده شده ضمن اینکه اعلام بازگشت به تولید ۴ میلیون بشکه نفت نشان‌دهنده توان و اقتدار کشور است.

این عضو کمیته نفت و گاز مجلس همچنین گفت: در بودجه ۹۳ صادرات یک میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی با قیمت هر بشکه نفت ۱۰۰ دلاردیده شده که رقمی واقع بینانه برای تحقق بودجه بوده که در حال آنالیز و بررس این مسئله هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز